مخبر: سیاست توسعه روابط با همسایگان با جدیت ادامه خواهد یافت

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران دیدار و شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

در این دیدار که صبح امروز و پیش از آغاز مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی صورت پذیرفت، مخبر شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان را ضایعه‌ای سخت و بزرگ برای ملت و دولت ایران توصیف و تصریح کرد: مولفه اصلی قدرت در ایران مردم هستند و همه شاهد بودند که در روزهای اخیر این مردم در واکنش به شهادت خادم و رئیس جمهور خود چه پیامی را به دنیا صادر کردند. سابقه تاریخی و تمدنی طولانی باعث ایجاد استحکامی فوق‌العاده برای ایران شده که حتی اتفاقاتی مثل از دست دادن یک رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار، با وجود همه تلخی و ناگوار بودن نمی‌تواند خللی در عزم و اراده مردم و سامان امور این کشور ایجاد کند.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت مردمی در گسترش روابط و همکاری‌ها با همسایگان اضافه کرد: این راهبرد هیچ تغییری نخواهد کرد و با قوت تداوم خواهد یافت. ما به تمام تعهدات و توافقات خود با ارمنستان پایبند بوده و اجرای آنها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

مخبر با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق معادلات قدرت در جهان را تغییر داده است، گفت: امروز همه قدرت‌های جهان پشت سر رژیم صهیونیستی در برابر چند هزار رزمنده مقاومت در یک قطعه کوچک، محدود و محاصره شده از زمین و آسمان و دریا صف کشیده‌اند، اما بعد از گذشت 8 ماه و ارتکاب جنایات بی‌سابقه و وحشیانه نتوانستند کاری در برابر آنها از پیش ببرند و این نشان می‌دهد که نظم حاکم بر دنیا در حال دگرگون شدن است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار  ضمن ابراز تاسف عمیق و عرض تسلیت از طرف خود و مردم کشورش در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از همراهان ایشان گفت: حضور امروز ما در تهران فراتر از یک دیدار رسمی و دولتی و ناشی از روابط و علاقمندی صمیمی و شخصی بنده نسبت به دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان است.

نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه دو کشور در دوره ریاست جمهوری رئیسی توافقات بسیار خوبی با یکدیگر داشتند که دورنمای بسیار روشنی برای ارتقای سطح روابط فیمابین ایجاد کرده بود، افزود: دولت ارمنستان به طور کامل نسبت به اجرای این توافقات در راستای تامین منافع دو کشور و دو ملت پایبند و متعهد است.

پاشینیان با اشاره به اینکه روابط حسنه ارمنستان با ایران برای برخی‌ها قابل قبول و مطلوب نیست، اظهار داشت: ارمنستان خیلی واضح و روشن اعلام کرده که به این مخالفت‌ها اهمیتی نمی‌دهد و گسترش همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ایران را به طور جدی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه به هر مقطعی از تاریخ هزاران سال گذشته که نگاه کنیم، ایران همواره یک سرزمین و تمدن بزرگ و موثر بوده است، گفت: امیدوارم در سال‌های طولانی پیش‌رو نیز همواره روابط صمیمانه، دوستانه و رو به گسترشی با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.