جشن سالروز اتحاد یمن به‌منظور همدردی با مردم ایران به تعویق افتاد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به منظور همدردی با ایران و به احترام شهادت رئیس‌جمهور، به دولت دستور داد برگزاری مراسم جشن به مناسبت سالروز اتحاد یمن را به پایان ایام سوگواری و اندوه مردم ایران موکول کند.

به گزارش خبرآنی، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز سه شنبه در سخنانی به مناسبت سی و چهارمین سالروز اتحاد یمن تاکید کرد جهان باید بداند منافع یمن، منطقه و جهان در گرو یمن واحد و یکپارچه است.

به نقل از خبرگزاری «سبا» یمن، المشاط تصریح کرد یمن خواهان برقراری صلح، حسن هم‌جواری، رفع کامل بحران‌ها و درگیری‌ها و همکاری با یکدیگر برای برقراری امنیت، ثبات و شکوفایی در سراسر منطقه است.

وی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و اقدامات خرابکارانه و ویرانگر آنها علیه مردم و کشورهای منطقه هشدار داد و از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست قطعنامه‌ها و سرفصل‌هایی را که مانعی در برابر صلح در یمن هستند، کنار گذاشته و نقش مثبتی در ترویج و تشویق نیات و جهت گیری‌های خوب دولت صنعا ایفا کنند.

المشاط همچنین از آمریکا و انگلیس خواست فوراً تجاوز جنایتکارانه و نفرت‌انگیز علیه غزه و یمن را متوقف کنند و بدانند که ادامه رفتار تهاجمی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و منافع این دو کشور را در معرض خطر فزاینده قرار می‌دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به منظور همدردی با ایران و به احترام شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه وی، به دولت دستور داد برگزاری مراسم جشن به مناسبت سالروز اتحاد یمن را به پایان ایام سوگواری و اندوه مردم ایران موکول کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.