طهرانچی: پست و مسئولیت برای آیت الله رئیسی مهم نبود

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، گفت: خداوند را شاکریم که سایه مقام معظم رهبری مانند لنگر کشتی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بر سر ماست وگرنه این روزها، روزهای سخت‌تری بود.

وی افزود: امروز صبح قبل از اعلام خبر رسمی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، تفألی به قرآن کریم زدم و این آیه شریفه آمد: «وَتَرَكْنَا عَلَیْهِمَا فِی الْآخِرِینَ، سَلَامٌ عَلَى نُوحٍ فِی الْعَالَمِینَ، إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ» (نامش را جاودان نگاه خواهیم داشت، سلام بر نوح در میان جهانیان، ما نیکوکاران را چنین پاداش می‌دهیم).

وی ادامه داد: کسانی که آیت‌الله رئیسی را تنها از قاب دوربین‌ها می‌دیدند، شاید صفا، معنویت، سادگی و وفای ایشان را درک نکرده باشند اما اگر یک بار چشم در چشم ایشان می‌شدند، مهر ایشان بر اعماق دل‌ها می‌شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه من مسئولان زیادی را دیده‌ و در محضر بسیاری از آنها بوده‌ام اما آیت الله رئیسی در مراقبت نفس خیلی جدی بود، گفت: نه تنها در دوران ریاست‌جمهوری بلکه در دوران خادمی حضرت امام رضا (ع) وقتی با خانواده و دفتر آیت الله رئیسی صحبت می‌کردیم، همه دغدغه سلامت ایشان را داشتند. نیمه شب می‌خوابید و یک ساعت قبل از اذان صبح به حرم می‌رفت و پس از نماز درس خارج فقه داشت و تا پاسی از شب مشغول کار بود. خیلی وقت‌ها ناهار هم نمی‌خورد، سر از پا نمی‌شناخت. اساساً برای خود حد قائل نبود و استراحت نداشت.

 طهرانچی خاطرنشان کرد: امکان نداشت آیت‌الله رئیسی ذره‌ای اظهار وجود و اظهار فضل کند. قلب سلیمی داشت، حرف می‌شنید اما تا خود به یقین نمی‌رسید، اقدام نمی‌کرد. «عاشا سعیدا و مات سعیدا» شهادت هنر مردان خداست، اگر ایشان بدون شهادت این سفر را به پایان می‌برد، باید در آنچه از ایشان دیده بودیم شک می‌کردیم.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی خیلی خاضع بود و پست و‌ مسئولیت برای ایشان مهم نبود، گفت: سه‌شنبه گذشته به مشهد رفت و سخنران پایانی کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) بود. در حلقه شلوغ دور ایشان که مهمانان خارجی بودند، به بنده اشاره کرد و گفت خادمی حضرت، نعمت خدا و نعمت بزرگی بود که نصیب ما شد. سال‌ها پیش در سفر خارجی که بنده در معیت ایشان بودم، برنامه سفر سه روزه بود اما کار ایشان در یک روز و نیم تمام شد و با یک پرواز مسیر طولانی‌تر برگشت تا مبادا اضافه بماند. استراحت را بر خود حرام کرده بود و نماز را به دلیل کثرت سفرها، کامل به جا می‌آورد.

 طهرانچی ادامه داد: روزی که قرار شد به دانشگاه آزاد اسلامی بیایم، با ایشان تماس گرفتم و گفتم از فیض خدمت در آستان قدس رضوی‌ محروم‌ می‌شوم و‌ خواستم ایشان واسطه شود که در آستان بمانم و‌ دانشگاه نیایم اما ایشان فرمود به دانشگاه بروید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبدالهیان را از زمانی‌که مدیرکل عربی وزارت خارجه بود، می‌شناختم و با ایشان در تماس بودم. انسان پاک و مخلص و حقش شهادت بود. سال گذشته خدمت آیت‌الله آل‌هاشم رسیدم و گفتم در این ایام ضدانقلاب علیه روحانیت بساط راه‌انداخته و سلوک شما نشان داد مردم روحانیت  می‌خواهند و شما بالاترین رأی مجلس خبرگان را کسب کردید. آیت الله آل‌هاشم انسان بسیار بزرگواری بود، اخلاص و مردمی بودن ایشان طوری بود که امکان نداشت صندلی‌ها رو طوری بگذراند که مهمان پایین‌تر باشد.

طهرانچی با بیان اینکه بحث شهادت و از دست دادن نعمت جای خود، جمهوری اسلامی ایران حرم است و دفاع از حرم بر تک‌تک ما واجب است، تأکید کرد: حوادث برای ملتی که راه بزرگی را در پیش گرفته، طبیعی است. به یاد دارم صبح 7 تیر سال 1360 زمانی‌که دانش‌آموز بودم و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌ای داشت، خبر رسید که شهید بهشتی و 72 تن از وزرا و نمایندگان به شهادت رسیدند و دو ماه بعد هم رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به شهادت رسیدند. جمهوری اسلامی این مراحل را پشت‌سر گذاشته است. 

وی افزود: حضرت امام (ره) بارها فرمودند شما از امت حضرت رسول (ص) بهتر هستید چون بعد از حادثه از دست دادن پیامبر (ص) عده‌ای خانه نشین و ساکت کوچه‌ها را خلوت کردند تا کودتاچیان کودتا کنند. ضدانقلاب و دشمنان این آب و خاک بدون شک بعد از این حادثه راه می‌افتند، حتماً دو ماه جدی در پیش داریم. نگاه‌ها، گوش‌ها و عقل‌ها تنها باید به یک نفر باشد و نه پیشی بگیریم و نه پس بیفتیم. فقط و فقط نگاهمان باید به مقام معظم رهبری باشد، نه سخنی بیش و نه سخنی کمتری، نه تقدم‌طلبی و نه عقب افتادن، نه سکون کردن و نه فعال اضافی بودن. حدی که ایشان مقدر می‌کنند، حد حضور ماست. با همه توان باید در صحنه و پشت ولایت باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شب گذشته وقتی مقام معظم رهبری با خانواده سپاهیان دیدار داشتند، 7 تیر، 8 شهریور و صلابت امام (ره) به یادم آمد و دیشب باز هم صلابت را در مقام معظم رهبری دیدم، گفت: ایشان همه چیز را دیدند؛ صلابت و آرامش و اطمینال قلبی که در رهبر امت باید باشد را دیشب در ایشان دیدیم.

 طهرانچی به لغو برنامه سه روزه شورای دانشگاه اشاره کرد و گفت: قرار بود شورای دانشگاه آزاد اسلامی سه روزه باشد اما امروز به پایان می‌رسد چرا که رسالت همه ما پاسداری از حرم جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت ایت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از هر امری باید کنش‌گر فعال باشیم، گفت: در انتخابات مجلس شاید آرا بالا و پایین بود و شهرهایی جلو ‌و شهرهایی عقب بودند ولی نباید بحث‌هایی که در دور دوم بود برای دشمنان امید کوچکی را رقم بزند. دشمنان باید بدانند هدف این ملت و انقلاب بالاست و ‌شهادت خون‌های پاک همواره مقوم این درخت بوده و مردم بر سر انقلاب و‌نظا‌م‌شان با همه وجود درمقابل دشمنان می‌ایستند. زهی خیال باطل که بتوانند ذره‌ای در صفوف متحد این مردم رخنه ایجاد کنند.باید یک کنشگر فعال در صحنه اجتماعی برای پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی هم باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دشمنان آثار این خون‌های پاک را خواهند دید.  مردم می‌دانند این انقلاب اعتلا و عزت آنها را رقم زده و سکان‌داری مقام معظم رهبری، آنها را از حوادث بسیار مهیبی عبور داده است. در دو ماه آینده علاوه بر اینکه باید امور تحولی و امور محوله دانشگاه را محکم‌تر و استوارتر پیش ببریم، باید یک کنشگر فعال در صحنه اجتماعی برای پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی هم باشیم.

 طهرانچی خطاب به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی واحدها گفت: رسالت شما در هر شهری که هستید، تأکید بر اعضای هیات علمی و‌ شبکه فعال بانوان درباره هوشیاری است. مطمئن باشید از همین امروز «وسواس خناس» و «وَالمُرجِفونَ فِی المَدینَةِ» با شایعه، تئوری‌پردازی، بحث‌های مختلف و... ذهن مردم را در اختیار بگیرند. از این رو باید محکم و استوار بوده و مثل همیشه در صحنه باشیم ان‌شاءالله.

وی خاطرنشان کرد: خدایا تو شاهد بودی که این سید بزرگوار به دنبال نام و نان نبود. اتکاء او همواره علی ابن موسی الرضا (ع) بود، جشن ریاست‌جمهوری خود را در حرم امام رضا (ع) گرفت و شب ولادت امام رضا (ع) نیز نقطه هجرت از این مادیت به دنیایی است که افتخارش برای اینان ولاتحسبن الذین قتلو‌ فی سبیل الله امواتا است. کسی که به دنیای ابدی هجرت می‌کند. خوشا به سعادتش که در راه خدمت به مردم که خدمت به نظام جمهوری اسلامی و اعتلای جمهوری اسلامی بود، جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.

طهرانچی در پایان اظهار داشت: آنچه خداوند برای انسان‌ها مقدر می‌کند، حتماً حکمتی دارد. خوشا به سعادت آیت‌الله رئیسی که قبل از آنکه کار به سرانجام زمانی برساند، مهر قبولی از خریدار اصلی عالم گرفت. ان‌شاءالله ما هم بتوانیم قدر انقلاب را بیش از پیش بدانیم ‌و عاقبت همه ما ختم به شهادت باشد. سخت است در این آستان بی شهادت رفتن.
انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.