نگاه ویژه شهید رئیسی به جذب معلمان و کیفیت آموزش

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حمید طریفی حسینی درباره نگاه ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی به حوزه آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در دوران سه سال مدیریت آقای رئیسی در دولت اقدامات مهمی انجام داد و این دولت نقطه عطف تاریخی در تحولات حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: کیفیت بخشی به مدارس دولتی و تقویت آنها مورد تأکید آقای رئیسی بود و او در ابتدای دولت در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش حضور یافت همچنین هنگامی که به جمع دانش‌آموزان می‌رفت، تأکید می‌کرد که بهترین معلمان برای دانش‌آموزان انتخاب شوند.

تخصیص اعتبار به مدارس عشایری 40 برابر شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم، عدالت‌محور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم کشور دارد به همین دلیل به دنبال توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در مناطق محروم است براین اساس به دانش آموزان در مناطق محروم، دو زبانه و عشایری توجه ویژه شد و سال گذشته بیشترین استخدام را برای مناطق عشایری داشتیم و تخصیص اعتبار به مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته 40 برابر شد و 40 میلیارد تومان به مدارس کمک کردیم.

طریفی حسینی با تأکید بر اینکه شخصیت و منش آیت الله رئیسی باید به دانش‌آموزان به ویژه دبستانی‌ها معرفی شود، گفت: در دولت سیزدهم بیش از 200 هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند، آقای رئیسی بر کمیت و کیفیت نیروی انسانی و جذب معلمان توانمند تأکید داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم و  پرداخت بخش زیادی از مطالبات معلمان در پایان سال گذشته عنوان کرد: آقای رئیسی نگاه راهبردی به مسائل آموزش و پرورش داشت و مسائل را پیگیری می‌کرد همچنین بر موضوع کیفیت آموزش و نمرات دانش‌‌آموزان بسیار حساس بود به گونه‌ای که گزارش شخصی و برنامه اقدام از وزیر درباره وضعیت دانش‌آموزان خواست.

وی یادآور  شد: نخستین آیین نامه مبتنی بر سند تحول بنیادین درباره مهارت آموزی دانش‌آموزان به تازگی در هیئت دولت تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.