دستگیری دو شهروند چینی در آمریکا به دلیل کلاهبرداری رمزارزی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز،‌ وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مقامات این کشور دو شهروند چینی را به علت کلاهبرداری حداقل 73 میلیون دلاری در زمینه ارزهای دیجیتال دستگیر کردند.

بر اساس کیفرخواستی که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه مرکزی کالیفرنیا ثبت شد، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه ییچنگ ژانگ را در لس آنجلس دستگیر کردند.

در ارتباط با همین پرونده، دارن لی، شهروند چینی دیگری که تابعیت کشور سنت کیتس و نویس را دراخیتار دارد، در ماه آوریل در فرودگاه آتلانتا دستگیر شده بود.

آمریکا این دو تبعه چین را به دست داشتن در نوعی کلاهبرداری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موسوم به "سلاخی خوک" که به یک کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری جهانی تبدیل شده است، متهم کرد.

گفته می شود که این دو متهم به همدستان خود دستور داده‌اند تا در ایالات متحده به نام شرکت‌های سوری حساب باز کنند.

قربانیان به صورت آنلاین ترغیب به واریز پول به این حساب‌ها شدند و این وجوه سپس از طریق موسسات مالی ایالات متحده به حساب‌های بانکی در کشور باهاما واریز شدند و پول شویی انجام شد.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اگرچه این کلاهبرداری در بازارهای رمزارز اشکال مختلفی به خود می‌گیرد و در بسیاری از مکان‌های دور پنهان می‌شود، عاملان آن فراتر از دسترس قانون نیستند.

لی و ژانگ هر دو متهم به توطئه و ارتکاب شش فقره پولشویی بین المللی هستند. وزارت دادگستری آمریکا گفت که اگر متهمان مجرم شناخته شوند، در هر مورد با حداکثر 20 سال زندان مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.