رولزرویس انگلیس نیروگاه هسته‌ای در لهستان می‌سازد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یورونیوز، دولت لهستان اعلام کرد که از طرح رولزرویس برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در این کشور حمایت می‌کند.

شرکت انگلیسی رولز رویس در بیانیه ای اعلام کرد که از اعلامیه گروه صنعتی لهستان موسوم به "اینداستریا" درباره تصویب درخواست ساخت راکتورهای کوچک مدولار رولز رویس (SMR) در این کشور استقبال می‌کند.

در بیانیه رولزرویس آمده است: وزیر آب و هوا و محیط زیست لهستان اکنون تمام مدارک مورد نیاز برای صدور یک تصمیم کلی برای استقرار رآکتورهای کوچک مدولار رولز رویس در لهستان را در اختیار دارد.

پائولینا هنیگ-کلوسکا، وزیر محیط زیست این کشور، گفت که این سرمایه گذاری در راستای منافع عمومی و همسو با سیاست‌های انرژی و اقلیم لهستان خواهد بود.

چندین سازمان دولتی دیگر نیز قبلاً حمایت خود را اعلام کرده و گفته بودند که نیروگاه‌های هسته‌ای رولزرویس تأثیر مثبتی بر تأمین انرژی این کشور خواهند داشت.

این تصمیم به رولزرویس اجازه می دهد تا مذاکرات تجاری و فنی را در مورد استقرار نیروگاه های SMR خود در لهستان پیش ببرد. هر واحد نیروگاه مستقل ساخته شده می تواند انرژی یک میلیون خانه را برای بیش از 60 سال با انرژی کم کربن تامین کند.

آلن وودز، مدیر بخش استراتژی و توسعه تجارت رولز رویس اس‌ام‌آر SMR نیز از این اقدام استقبال کرد.

وی گفت: ما خوشحالیم که دولت لهستان به این نتیجه رسیده است که استقرار نیروگاه‌های هسته‌ای منحصربه‌فرد ما... تأثیر مثبتی برای این کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.