کاندیداها وعده‌هایی دهند که از عهده آن برایند/ارائه برنامه غیرکارشناسی بر خلاف اخلاق است

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به انتخابات پیش‌رو، گفت: حضور در انتخابات مهمترین مسئله کشور ماست، چرا که با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح، می توانیم به سمت حل مشکلات حرکت کنیم.

وی افزود: هرچقدر حضور در انتخابات باشکوه تر و پرشور تر باشد، هم از منظر داخلی و هم از منظر خارجی به نفع کشور است. از منظر داخلی اینکه افراد کارآمد روی کار خواهند آمد و به امید خدا به سمت حل مشکلات می رویم و از منظر خارجی هم موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود.

نماینده نیشابور تصریح کرد: برخی از نامزدها در عمل در مواردی در تبلیغات و ارائه وعده‌ها از دایره قانون و اخلاق خارج شده و با هدف رای آوری به هر قیمت، حیطه تبلیغی را به موج سواری احساسات تبدیل کرده و با وعده‌های غیرعملی به اعتماد عمومی و انتخاب آگاهانه لطمه می‌زنند.

ارکانی با ابراز اینکه کاندیدای مجلس باید از دادن شعارهای پوچ و توخالی پرهیز کند و وعده‌هایش در محدوده قانون گذاری و نظارت که از وظایف مجلس و نمایندگی است ، باشد، گفت: هر گونه وعده در حوزه اجرایی که از سوی نامزد مجلس مطرح شود خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه کاندیداها وعده‌های دهند که از عهده آن برایند ، گفت: نامزدهای انتخابات مجلس باید از دادن وعده‌های غیرقابل اجرا و شعارهای بی جهت و وعده هایی که توانایی اجرای آن را ندارند پرهیز کنند.

خارج از چهارچوب وظایف آنهاست پرهیز کنند. چرا که در صورت عدم تحقق چنین وعده‌هایی، آسیب اصلی آن متوجه نظام و حاکمیت خواهد بود.

به گفته نماینده نیشابور هر یک از کاندیداها باید وعده ها و برنامه هایی به مردم ارائه کنند که با توجه به شرایط و ظرفیت کشور قابلیت اجرایی دارد. سر دادن وعده های توخالی و دروغین بعد از مدتی که قابلیت اجرایی پیدا نکند منجر به ناامیدی مردم می شود.

ارکانی تاکید کرد:اینکه برخی از کاندیداها سعی کنند با برنامه های غیر کارشناسی مردم را پای صندوق رای بکشند؛ برخلاف اخلاق بوده و مردم نیز نسبت به این وعده ها آگاه هستند. هر یک از کاندیداها باید به دور از حواشی باتوجه به شرایط کشور برای حل مشکلات مردم برنامه ای آماده و ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز اینکه مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی شامل قانونگذاری و نظارت بر نهادها و دستگاه‌های اجرایی را عهده‌دار است، ادامه داد: بنابراین کاندیداهای انتخابات مجلس باید شعارها و برنامه‌هایی را که هم راستا با این وظایف است مطرح کنند و از دادن وعده‌هایی که مربوط به دستگاه‌های اجرایی است پرهیز کنند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.