تاکید دوباره پنتاگون بر حفاظت از امنیت سئول و توکیو با قوای هسته‌ای

وزارت دفاع آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد، این کشور بر تعهداتش به ژاپن و کره‌جنوبی به عنوان شرکای ائتلافی خود با پشتیبانی توانمندی‌های هسته‌ای تاکید مجدد می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در بیانیه پنتاگون که بعد از نشست وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی در محل مجمع گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور صادر شده، آمده است: "آمریکا مجددا بر تعهدات ائتلافی خود به ژاپن و کره‌جنوبی با پشتیبانی طیف کامل توانمندی‌های آمریکا از جمله نیروی هسته‌ای تاکید مجدد می‌کند."

پنتاگون ادامه داد، وزیران سه کشور در جریان این نشست به بحث درباره "تهدیدات فزاینده موشکی و هسته‌ای" پیونگ‌یانگ و همچنین تقویت رزمایش‌های امنیتی سه‌جانبه و رسیدگی به چالش‌های امنیتی مشترک در منطقه هند-اقیانوسیه پرداختند.

در این بیانیه تصریح شد، این وزیران تایید کردند که لازم است مکانیسمی برای به اشتراک گذاشتن داده‌های همزمان در خصوص پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی تا پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

چند روز قبل کره‌شمالی تلاشی ناموفق برای قرار دادن یک ماهواره تجسس نظامی از مدل "مالیگیونگ-۱" با استفاده از موشک ماهواره‌بر "چولیما-۱" در مدار زمین داشت.

آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از این پرتاب اعلام کرد، آمریکا پرتاب ماهواره کره‌شمالی "با استفاده از فناوری موشک بالستیک را قویا محکوم می‌کند" و اضافه کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیتی او در حال ارزیابی وضعیت هستند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچنین دولت ژاپن گفتند، پرتاب ماهواره کره‌شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.