نبیه بری: فرنجیه بهترین گزینه برای خروج از بحران است

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، رهبر جریان المرده برای ریاست جمهوری بهترین گزینه برای برون رفت از بحران فعلی کشور است و به محض اینکه کاندیداتوری جدی مطرح شود، تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش خبرآنی، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اگر می‌خواستیم سناریوی دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری را تکرار کنیم، هر هفته یک جلسه تشکیل می‌دادم؛ اما در صورت عدم جدیت و به احترام پارلمان که موضوع تمسخر بسیاری شده است، این کار را نمی‌کنم. و برخی از "سخن چینان" در داخل و خارج نمی‌توانند مرا مجبور به انجام آن کنند.

وی افزود، به پرحرفی‌های برخی سیاستمداران گوش نمی‌کند و حتی اگر ۳۰۰‌ سال هم بگذرد با این شرایط جلسه پارلمان را تشکیل نخواهد داد. بری در مورد صحبت‌های آمریکایی‌ها در مورد تحریم‌ها علیه کسانی که مانع برگزاری انتخابات می‌شوند و تلاش برخی لبنانی‌ها برای القای اینکه مقصود بری است، توضیح داد که این موضوع باعث شده بیانیه‌ای تمام عیار صادر کند و عدم تشکیل جلسه پارلمان و عدم دعوت به این جلسه مانع نیست، بلکه مانع اصلی جدی نبودن در مورد انتخاب رئیس جمهوری است.

وی در ادامه تاکید کرد: به محض اینکه کاندیداتوری جدی در دسترس باشد، تشکیل جلسه خواهم داد و نه تنها برای کاندیدای ما که همچنان او را بهترین گزینه برای خروج از بحران می‌دانیم، بلکه برای هر نامزد دیگری، حتی اگر او با ما مخالف باشد، جلسه تشکیل می‌دهم. هرچند میان ما مخالفی وجود ندارد.

رئیس پارلمان لبنان با یادآوری اظهارات علنی سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه و سامی الجمیل، رئیس حزب الکتائب اللبنانیه که گفته بودند "برای ممانعت از ورود نامزد مخالف به پارلمان جلسه انتخاب رئیس جمهوری را تحریم خواهند کرد"، تصریح کرد: توازن قوا در پارلمان اجازه نمی‌دهد یک نامزد برای انتخاب خود، رای لازم را به دست آورد و از این رو خواستار تفاهم شدیم موضوعی که آنها آن را رد می‌کنند و انتخابات را در وضعیت رکود قرار می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.