کره جنوبی، آمریکا و ژاپن یک سیستم تبادل اطلاعات برای مقابله با کره شمالی راه‌اندازی می‌کنند

وزیر دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سیستمی میان سئول، واشنگتن و توکیو برای تبادل سریع اطلاعات پیرامون هشدارهای موشکی کره شمالی خبر داد؛ همکاری سه‌جانبه دیگری که علیه تهدیدات فزاینده نظامی پیونگ‌یانگ انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ-سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را پس از دیدار سه‌جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در حاشیه نشست امنیتی شانگری-لا در سنگاپور بیان کرد.

او با اشاره به توافقی در یک نشست سه‌جانبه در کامبوج در نوامبر گذشته به خبرنگاران گفت: درحالیکه رهبران کشورهای کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن به طور فعالی موارد توافق‌شده در نشست کامبوج نوامبر گذشته را انجام می‌دهند، این سه کشور توافق کردند که همکاری امنیتی خود را به سطح دیگری ارتقاء ببخشند.

وزیر دفاع کره جنوبی افزود: همچنین در رابطه با تبادل سریع اطلاعات پیرامون هشدارهای موشکی کره شمالی، ما (کره جنوبی، آمریکا و ژاپن) نسبت به ایجاد یک سیستم تبادل سریع اطلاعات توافق کرده‌ایم و قرار است در سال جاری میلادی یک سیستم بین کره جنوبی و آمریکا و دیگری میان ژاپن و آمریکا برقرار شود. به همین منظور، این سه کشور مذکور مذاکراتی را در این خصوص به‌زودی آغاز خواهند کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت که این سه کشور (کره جنوبی، آمریکا و ژاپن) توافق کرده‌اند تا توانایی‌های خود را نسبت به شناسایی و ارزیابی موشک‌های کره شمالی ارتقاء دهند.

در این بیانیه آمده است: وزرای دفاع هر سه کشور تاکید کردند که این گام مهمی برای بازدارندگی و مقابله با کره شمالی و ایجاد صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه است. همچنین، وزیر دفاع کره جنوبی، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و یاسوکازو هامادا وزیر دفاع ژاپن پرتاب موشکی اخیر کره شمالی را قویا محکوم و آن را یک "موشک بالستیک بلند برد" توصیف کردند.

آن‌ها همچنین از کره شمالی خواستند تا فورا چنین "اقدامات نسنجیده‌ای" را که باعث ایجاد تنش در شبه جزیره کره می‌شود، متوقف کند.

این سه کشور همچنین ضمن مخالفت خود با اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌هایی را در منطقه ایجاد می‌کنند، توافق کردند تا رزمایش‌های دفاعی را به طور مرتب برگزار کنند. وزرای دفاع این سه‌ کشور علاوه بر تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان، گفتند که در برابر "متجاوزان روسی"، در کنار اوکراین خواهند ایستاد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.