اعتراض چین به سخنان رئیس پنتاگون در اجلاس «شانگری-لا»

فرمانده ارشد ارتش چین گفت، این کشور شدیدا با اتهام‌زنی اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر عدم تمایل پکن به تعامل در زمینه مدیریت بحران نظامی مخالف است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جینگ جیانفنگ، یک فرمانده ارشد ارتش آزادی‌بخش خلق چین امروز (شنبه) گفت، پکن شدیدا با اظهارنظرهای اخیر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در محل اجلاس موسوم به "گفتگوی شانگری-لا" با این محور که پکن تمایلی به تعامل برای مدیریت بحران نظامی ندارد، مخالف است.

این ژنرال چینی خاطر نشان کرد، پکن بر "بی‌چون و چرا بودن حاکمیتش بر جزایر واقع در دریای چین جنوبی و آب‌های اطرافش" تاکید می‌کند.

لوید آستین، رئیس پنتاگون پیشتر در سخنرانی در اجلاس گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور گفت، شدیدا از بابت اینکه پکن میلی به تعامل ندارد نگران بوده و لازم است برای اجتناب از یک بحران مذاکراتی برگزار شود.

ژنرال جینگ جیانفنگ، جانشین رئیس اداره ستاد مشترک در کمیسیون مرکزی نظامی چین در سخنرانی در اجلاس شانگری-لا همچنین وزیر دفاع آمریکا را به تلاش برای "تحریف جدی حقایق و واقعیات پیرامون وضعیت تایوان" متهم کرد.

ژنرال جیانفنگ گفت:‌ لوید آستین تلاش کرد اصل چین واحد را کنار بگذارد.

جینگ در حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: "اظهارنظرهای آمریکا درباره تایوان حقایق را نادیده گرفته و واقعیات را تحریف کرده و کاملا غلط هستند."

او بیان کرد: "در درجه اول تنها در جهان یک کشور چین هست و تایوان هم بخشی لاینفک و جدایی‌ناپذیر از آن است. در درجه دوم، اصل چین واحد حائز اتفاق نظر جامعه بین‌المللی است. در درجه سوم، مطالبه مشترک و مسئولیت مقدس همه مردم چین از جمله هموطنان تایوانی ما این است که اتحاد مجدد با سرزمین مادری کامل شود."

جینگ آمریکا را به "پوچ کردن اصل چین واحد" از طریق تقویت تعاملات مقامات واشنگتن و تایپه، چشم‌پوشی از فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان و فروش بیشتر و بیشتر تسلیحات قدرتمند به تایوان متهم کرد.

این ژنرال چینی اظهار کرد: آمریکا اغلب از تنگه تایوان عبور کرده تا قدرت نمایی کند، در حالی که کشورهای دیگر را به مداخله در مساله تایوان وادار کرده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که لوید آستین در کنفرانس دفاعی شانگری-لا گفت، شبکه کشورهای دوست آمریکا در آسیا در برابر اعمال زور به ویژه در تنگه تایوان دفاع خواهد کرد.

او گفت: ما به وضوح به دنبال درگیری یا رویارویی نیستیم، اما در برابر قلدری یا زورگویی کوتاه نمی‌آییم.

جینگ همچنین به نیروهای استقلال‌طلب و سایر کشورها هشدار داد، ارتش آزادی‌بخش خلق چین برای نبرد برای هدف دیرینه "اتحاد مجدد" کاملا آماده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.