همکاری در حوزه فناوری و ایجاد منطقه فناوری مشترک با کشور برزیل

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، با حضور رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، نشست مشترک با سفیر ایران در برزیل در محل اتاق بازرگانی ایران و برزیل با هدف بررسی راهکارهای ضروری جهت حضور فعال ایران در بازار بزرگ آمریکای لاتین برگزار شد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، در این دیدار در مورد تفاوت تعاملات علمی، پژوهشی با فناوری و نوآوری گفت: موضوع فناوری و نوآوری بطور کلی از تعاملات علمی، پژوهشی و نیز اقتصادی متفاوت است و این در حالی است که کشور ایران و برزیل در رتبه علمی و رتبه فناوری با شاخص جهانی نوآوری بسیار نزدیک به یکدیگر هستند.

وی اشاره کرد : در حوزه فناوری باید با کشور همتراز و یا بالاتر از کشور خود در تعامل باشیم، کشوری که از لحاظ رتبه علمی و فناوری بالاتر از کشور دیگر باشد معمولاً سیاستگذاری ها را اعمال می‌کند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری گفت: معمولاً کشورهایی که در رتبه GDP (تولید ناخالص داخلی) متفاوت هستند نیاز به تدوین یک سند جامع با یکدیگر دارند و لازم است با کشور برزیل برای آینده یک راهبرد مناسبی جهت همکاری دوجانبه ایجاد کنیم. امروزه با توجه به اینکه کشور برزیل از لحاظ اقتصادی در رتبه بالای اقتصاد دنیا قرار دارد و توسعه تکنولوژی در این کشور بالا است، می توانیم همکاری های دوجانبه خوبی داشته باشیم.

رضایی فر یکی دیگر از موضوعات مورد همکاری با کشور برزیل را ایجاد صندوق های مشترک و کمیته های حفاظت از حقوق مالکیت فکری بین دو کشور مطرح کرد و گفت: همکاری در حوزه پارک های علم و فناوری دو کشور تحت عنوان خواهرخواندگی و ایجاد منطقه آزاد هم می تواند به توسعه روابط بین دو کشور کمک کند.

وی در ادامه از اعلام آمادگی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با تمامی ظرفیت های موجود در راستای همکاری در حوزه فناوری و نوآوری با کشور برزیل خبر داد.

منبع : مهر

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.