آستین، چین را به عدم جدیت در مدیریت بحران بین ارتش‌های دو کشور متهم کرد

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی در مجمع شانگری-لا در سنگاپور گفت که امیدوار است چین به زودی آماده شرکت در مذاکرات دوجانبه برای بهبود مکانیسم مدیریت بحران بین دو کشور باشد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت: "من بسیار نگران هستم که جمهوری خلق چین مایل به تعامل جدی‌تر در مکانیسم‌های مدیریت بهتر بحران بین ارتش‌های ما نیست؛ اما امیدوارم که به زودی این وضع تغییر کند."

اوایل روز جمعه، آستین و لی شانگفو وزیر دفاع چین به طور مختصر در شام مجمع شانگری لا با یکدیگر احوالپرسی کردند؛ اما هیچ گفت‌وگوی معناداری با یکدیگر رد و بدل نکردند.

آستین در ماه مه گذشته گفت که انتظار دارد با همتای چینی خود در حاشیه مجمع گفت‌وگوی شانگری-لا ارتباط برقرار کند؛ اما چین نپذیرفت.

همچنین وزیر دفاع آمریکا، طی سخنانی در مجمع شانگری لا در سنگاپور گفت که درگیری در تنگه تایوان (چین) ویرانگر خواهد بود و ایالات متحده متعهد به حفظ ثبات در منطقه است.

او مدعی شد: "ما مصمم هستیم که صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان همین‌طور تعداد فزاینده‌ای از کشورها در سراسر جهان حفظ کنیم."

تنش‌ها بر سر تایوان در اوت گذشته پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، علیرغم هشدارهای پکن نسبت به چنین دیداری، به طرز چشمگیری افزایش یافت. چین سفر پلوسی را که آن را ژست حمایت از جدایی طلبی می‌دانست، محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده‌ای را در نزدیکی جزیره انجام داد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به‌طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان ادعا می‌کند که یک کشور خودمختار است؛ اما از اعلام استقلال خودداری می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آستین مدیریت بحران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.