واکنش حزب‌الله به اتهامات علیه این حزب درباره قتل یک سرباز ایرلندی در جنوب لبنان

حزب الله لبنان به اتهامات مطرح شده علیه این حزب در اظهارات یک منبع قضایی درباره کشته شدن یک سرباز ایرلندی در جنوب لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنی، یک مسئول در حزب الله لبنان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حزب الله لبنان نقشی در مشکلی که بین ساکنان و گشت ایرلندی به وجود آمده بود، ندارد. این حزب نقش بزرگی را در کاهش تنش در این حادثه ایفا کرد و تماس‌های ضروری را با فرماندهی ارتش و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) برقرار کرد. حزب‌الله نقش مهمی در ترغیب ساکنان برای همکاری با ارتش و دستگاه قضایی داشت. هیچ توجیهی برای درج نام حزب الله در تحقیقاتی که درباره قتل سرباز ایرلندی در جنوب لبنان صورت می‌گیرد و در اظهارات منبع قضایی وجود ندارد چرا که حزب الله هیچ ارتباطی با این مسئله ندارد.

این اظهارات بعد از آن صورت می‌گیرد که دستگاه قضایی لبنان پنج نفر از نیروهای حزب الله لبنان را به دست داشتن در حمله به گشت گردان ایرلندی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان که به کشته شدن یک سرباز ایرلندی منجر شد، متهم کرد.

این سرباز ایرلندی ۱۴ دسامبر در حادثه‌ای که در جریان آن به خودروی زرهی یونیفل در جنوب لبنان تیراندازی شد، کشته و سه تن از همراهانش نیز زخمی شدند. بعد از حدود دو هفته حزب الله لبنان مسئول اصلی تیراندازی را به ارتش تحویل داد. 

درحالی که دستگاه قضایی نظامی لبنان حزب الله را مسئول حمله ندانست، یک منبع قضایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که نیروهای حزب الله پشت این حمله هستند و به قتل عمد متهم شده‌اند.

سخنگوی رسمی یونیفل اعلام کرد: ارجاع پرونده پنج متهم به قتل سرباز ایرلندی به دادگاه برای محاکمه یک اقدام مهم برای تحقق عدالت است و ما تأکید می‌کنیم که باید تمام مجرمان مجازات شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.