هشدار کره شمالی به آمریکا و سئول: هرگونه اقدام علیه حاکمیت ما به منزله اعلام جنگ است

کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) مانورهای «ضد اشاعه» در کره‌جنوبی را محکوم کرده و گفت که هرگونه تلاش واشنگتن و سئول برای اعمال «محاصره خصمانه» علیه این کشور را به عنوان اعلام جنگ علیه پیونگ‌یانگ تلقی خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ کیم سون-گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی با صدور بیانیه‌ای از تازه‌ترین رزمایش دریایی چندملیتی با هدف جلوگیری از قاچاق تسلیحات کشتار جمعی (WMD) که روز چهارشنبه به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شد، انتقاد کرد.

کیم با اشاره به مقیاس نیروها و تجهیزات حاضر در این رزمایش‌ها گفت که کره‌جنوبی و ایالات متحده ادعاهای «غیر قابل قبولی» دارند، مبنی بر اینکه این تمرین‌ها با اهداف تدافعی و جلوگیری از عدم اشاعه برگزار شده است.

این مقام در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی که توسط خبرگزاری مرکزی کره کی‌سی‌ان‌ای منتشر شد، گفت: کاملا واضح است که این‌ها تمرینات نظامی بسیار خطرناکی هستند ... آن هم برای کامل کردن تحریم کلی صادرات و آمادگی برای حمله پیشگیرانه به یک کشور مشخص در شرایط اضطراری.

کره‌شمالی مدت‌هاست که رزمایش‌های نظامی ترکیبی کره‌جنوبی و ایالات متحده را به‌عنوان تمرینی برای تهاجم علیه خود محکوم کرده و با اشاره به آنها دست به آزمایش سیستم‌های تسلیحاتی خود زده است.

وی هشدار داد: اگر ایالات متحده و نیروهای دست‌نشانده آن تلاش کنند هرگونه محاصره خصمانه را علیه کره‌شمالی تحمیل کنند یا حتی اندکی به حاکمیت خدشه‌ناپذیر ما تجاوز کنند، نیروهای مسلح کره‌شمالی آن را به عنوان اعلام جنگ علیه این کشور تلقی خواهند کرد.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی ضمن درخواست از آمریکا برای متوقف کردن اقدامات خصمانه، گفت که احتمال وقوع یک درگیری نظامی فاجعه‌بار در شمال شرق آسیا روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

رزمایش «تلاش شرقی ۲۳» (Eastern Endeavour ۲۳ ) در آب‌های جزیره ججو تحت «ابتکار امنیت گسترش عدم اشاعه» (PSI) به رهبری ایالات متحده برگزار شد که شامل فعالیت‌های ضد اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله عملیات‌های جستجو در کشتی بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.