چین به رزمایش‌ دریایی چندجانبه اندونزی ملحق می‌شود

در بحبوحه تنش‌های روزافزون در منطقه آسیا-پاسیفیک، چین برای شرکت در رزمایش‌های دریایی چندجانبه که هفته آینده به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد، کشتی‌های جنگی خواهد فرستاد و همچنین طی این رزمایش‌ها از کره شمالی، روسیه، کره جنوبی و آمریکا برای شرکت دعوت به‌عمل آمده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع چین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور ناوشکن‌ "ژان‌جیانگ" و ناو "شوچانگ" را که هر دو به موشک‌های هدایت‌شونده مجهز هستند، به رزمایش دریایی چندجانبه اندونزی موسوم به رزمایش "کومودو" ارسال خواهد کرد.

دسامبر سال گذشته اندونزی گفت که از نیروهای دریایی ۴۷ کشور از جمله چین دعوت کرده تا در این رزمایش شرکت کنند؛ رزمایشی که قرار است از تاریخ ۴ الی ۸ ژوئن در ماکاسار اندونزی برگزار شود و از سال ۲۰۱۴، این چهارمین دور این رزمایش خواهد بود. آخرین رزمایش "کومودو" سال ۲۰۱۸ پیش از از محدودیت‌های کرونایی برگزار شد.

این رزمایش‌ها قرار است درحالی برگزار شوند که چین و ایالات متحده سعی در افزایش حضور نظامی خود در منطقه را دارند.

همچنین ایالات متحده، ژاپن و فیلیپین این هفته یک رزمایش دریایی سه‌جانبه را در دریای چین جنوبی برگزار می‌کنند.

چین و آمریکا یکدیگر را به برگزاری مانورهای نظامی متهم کرده‌اند. آمریکا، چین را به دلیل برگزاری رزمایش‌ها در اطراف جزیره تایوان مقصر می‌داند، چین هم آمریکا را به دلیل تاسیس پایگاه‌های جدید در فیلیپین به شعله‌ور کردن تنش‌ها و تهدید صلح در منطقه متهم کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.