تجاری‌سازی دستگاه لیزر متناسب با نژاد ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ارزیابی نژاد ایرانی، دستگاه‌های لیزری را در کشور بومی‌سازی کرده و توانسته است بخشی از بازار این دستگاه را در کشور کسب کند.

صدرا سپهری، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرآنی، با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۹ با ۵ نفر از متخصان لیزر، فوتونیک و الکترونیک آغاز به کار کرد، گفت: در کمتر از ۲ سال برای ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های طراحی‌شده در این شرکت، موفق به کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و همچنین اخذ مدرک دانش‌بنیانی را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اخذ کنیم.

سپهری، تمرکز محصولات تولیدی این شرکت را بر لیزرهای پوست، ترمیم مو و زیبایی عنوان و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های لیزر تولیدی این شرکت در ترمیم و درمان زخم‌ها، ترمیم لک‌های پوستی مادرزادی و همچنین کاهش اثرات ناشی از زخم‌ها کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با تاکید بر اینکه هر تجهیزی باید بر اساس ویژگی‌های بومی همان منطقه تولید شود، ادامه داد: سایر کشورها دارای موهای بور و پوست روشن هستند، تجهیزات آنها در ایران کارایی پایینی دارند، از این رو ما با بررسی ایرانیان، دستگاه‌های لیزر بومی ایران را طراحی کردیم و توانستیم دستگاهی با کارایی بالا را به بازار عرضه کنیم.

وی فناوری استفاده شده در این دستگاه را لیزر دیودی عنوان کرد و  یادآور شد: این دستگاه از سیستم‌های خنک و حفاظتی و ایمنی بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که در هنگام درمان، هیچ عارضه‌ای بر بیماران تحمیل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه به مدت یک سال در آزمایشگاه تحقیقاتی شهید بهشتی مورد آزمایشات بالینی قرار گرفته است و بر اساس نتایج آن، مجوزهای نهایی برای تجاری‌سازی این دستگاه را دریافت کردیم.

سپهری، قیمت رقابتی نسبت به نمونه‌های خارجی را از دیگر مزایای این دستگاه نام برد و اظهار کرد: این دستگاه تجاری‌سازی شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.