تراشه‌ساز آمریکایی یک تریلیون دلاری شد

شرکت تراشه‌سازی آمریکایی انویدیا (Nvidia) در آستانه رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلار و پیوستن به کلوب شرکت‌های یک تریلیون دلاری قرار گرفت.

به گزارش خبرآنی، ارزش بازار شرکت انویدیا روز سه شنبه، پیش از گشایش بازار آمریکا، حداکثر چهار درصد افزایش یافت و به ۴۰۴.۹ دلار رسید و ارزش بازار این شرکت را به یک تریلیون دلار رساند. به این ترتیب، انویدیا به شرکتهای آلفابت، آمازون، اپل و مایکروسافت پیوسته و در میان پنج شرکت آمریکایی قرار می‌گیرد که دارای چنین ارزش بازاری هستند.

این نقطه عطف، جدیدترین نمونه از جلب شدن وال استریت به هر چیزی است که به هوش مصنوعی مربوط می‌شود. انویدیا که تراشه‌های مورد نیاز برای وظایف رایانشی هوش مصنوعی پیچیده را تولید می‌کند، امسال با رشد سه برابری ارزش سهام خود روبرو شده است که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار این شرکت تا پایان هفته گذشته اضافه کرد.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا روز دوشنبه در یک ارائه دو ساعته در تایوان، چندین محصول مربوط به هوش مصنوعی را معرفی کرد. این محصولات شامل طراحی رباتیک جدید، توانمندیهای بازی، خدمات تبلیغات و سیستم شبکه ای بود.

بعلاوه، هوانگ یک پلتفرم ابررایانه هوش مصنوعی به نام DGX GH۲۰۰  معرفی کرد که به شرکتهای فناوری برای ایجاد جانشین‌هایی برای چت جی‌پی‌تی کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام انویدیا امسال تحت تاثیر علاقه به هوش مصنوعی مرتب رشد کرده است اما جدیدترین رشد سهام این شرکت در پی پیش بینی درآمدی روی داد که وال استریت را مبهوت کرد. انویدیا اعلام کرد انتظار دارد در سه ماهه مالی دوم، حدود ۱۱ میلیارد دلار فروش داشته باشد که بسیار بالاتر از ۷.۲ میلیارد دلار پیش بینی شده از سوی تحلیلگران است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.