هرتزوگ، نتانیاهو و محمود عباس پیروزی اردوغان را تبریک گفتند

رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی پیروزی اردوغان را به وی تبریک گفتند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری سما، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه صحبت کرده، پیروزی دوباره او را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته و به او تاکید کرده است که می‌خواهد گسترش روابط مشترک ادامه یابد.

وی افزود: «ما بر اهمیت ادامه همکاری برای حفظ ثبات، ارتقای صلح منطقه‌ای، تعمیق همکاری‌های ثمربخش تأکید کردیم و حتی ابراز امیدواری کردیم که به زودی با یکدیگر دیدار کنیم».

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان درباره ادامه تقویت روابط دو طرف توافق کرده است.

دفتر نتانیاهو در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: انتخاب مجدد اردوغان را تبریک می‌گوییم. باشد که روابطمان به نفع دو طرف بهبود یابد.

از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر دوشنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تماس گرفت و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تبریکات صمیمانه و برادرانه خود را به مناسبت پیروزی و انتخاب مجدد رئیس اردوغان برای دوره جدید ریاست جمهوری و نیز پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه را ابراز داشت.

وی با قدردانی از مواضع اصولی و قاطع اردوغان در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها، نسبت به روابط تاریخی برادری و همبستگی که دو طرف دارند، اظهار غرور کرد و بر تداوم همکاری برادرانه و مشترک تاکید کرد.

او ابراز امیدواری کرد: هماهنگی دو طرف در جهت خدمت به منافع دو ملتی باشد که با پیوندهای قوی برادرانه متحد شده‌اند و باعث شود ملت ما به اهداف عادلانه و آرمان‌های مشروع خود دست یابند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.