سفر سلطان عمان می‌تواند مقدمه جهش مهم تجاری باشد/جذابیت بازار سعودی و مصر

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با توجه به نقش و جایگاه تاریخی که عمان در طول تمام سال‌های گذشته در منطقه داشته سفر سلطان این کشور به ایران می‌تواند مقدمه توسعه روابط اقتصادی در بخش‌های مختلف باشد.

مهدی علیپور در گفت‌وگو با خبرآنی، اظهار کرد: عمان در سال‌های گذشته به عنوان جزیره ثبات منطقه خود را معرفی کرده و با وجود تمام مشکلات و اختلافاتی که در منطقه ما وجود داشته این کشور وارد هیچ یک از آنها نشده است. از سوی دیگر فرهنگ عمان اساسا بر مبنای نوع دوستی و همکاری بنا شده که این موضوع را چه در روابط داخلی این کشور و چه در مسائل بین‌المللی می‌توان دید.

وی با اشاره به نقش عمان در مسائل سیاسی ایران در سال‌های گذشته بیان کرد: رابطه خوب و صمیمانه دو کشور باعث شده که عمان برای برقراری ایران با دیگر کشورها نیز همواره پیشقدم شود و نخستین سفر شاه جدید عمان به ایران نیز می‌تواند در همین چارچوب تعریف شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران به نقش عمان میان کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و گفت: پس از آغاز دوباره روابط ایران و عربستان سعودی حالا صحبت از آن وجود دارد که در جریان این سفر رابطه ایران و مصر نیز از سرگرفته شود. بازار سعودی و مصر برای تجار ما جذابیت و ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان انتظار داشت که با برقراری دوباره ارتباطات امکان صادرات محصولات ایرانی به این کشورها فراهم شود.

علیپور به ظرفیت قابل توجه توسعه روابط دو جانبه ایران و عمان اشاره کرد و توضیح داد: عمان در حال حاضر به دنبال فعال کردن یکی از بنادر خود به عنوان هاب انرژی منطقه است که با راه اندازی آن قطعا امکان استفاده از این منبع برای ایرانی‌ها به وجود خواهد آمد. از طرف دیگر برای واردات کالا از عمان و سایر کشورها نیز می‌توان روی ظرفیت این کشور حساب باز کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حرکت رو به رشد اقتصاد عمان و روابط سیاسی مساعدی که میان دو کشور وجود دارد می‌توان امیدوار بود که سفر شاه عمان به ایران می‌تواند به مقدمه مهم برای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و رابطه ایران با سایر کشورهای منطقه و جهان منجر شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.