وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تور سفر به اروپای مرکزی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تور خود به اروپای مرکزی را آغاز کرده و قرار است در این سفرها با مسؤولان دولتی اتریش، مجارستان، اسلواکی و کرواسی دیدار کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الی کوهن، اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود که در نشست ویژه وزرای خارجه مجمع اسلاوکوف (شامل اسلواکی، اتریش و جمهوری چک) با اسرائیل شرکت می‌کند.

این هفتمین سفر کوهن به اروپا از زمان روی کار آمدن در اواخر سال گذشته است که در چارچوب تلاش‌های سیاسی برای تقویت روابط با اتحادیه اروپا، کشورهای این قاره و تعمیق روابط با کشورهای حامی اسرائیل در اتحادیه انجام می‌شود.

همچنین این اولین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اسلواکی و اولین سفر وزیر خارجه این رژیم در بیش از ۱۰ سال گذشته به زاگرب، پایتخت کرواسی است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، الی کوهن گفت: سفر سیاسی به کشورهای اروپای مرکزی هماهنگی استراتژیک ما با دوستانمان را تقویت می‌کند و فرصت‌هایی را برای اسرائیل ایجاد می‌کند تا منافع سیاسی و اقتصادی خود را در این قاره پیش ببرد.

وی افزود: دوستی اسرائیل در اتحادیه اروپا نقش محوری در روابط ما با اروپا دارد، از همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و فناوری گرفته تا مبارزه مشترک با تروریسم و ​​سلاح‌ هسته‌ای ایران. ما به همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد تا قدرت "ملی" و اقتصاد اسرائیل را تقویت کنیم.

کوهن در توییتی نوشت: "ما همچنان به تقویت موقعیت خود در اروپا ادامه می‌دهیم. من اکنون برای سفر به کرواسی در زاگرب فرود آمده‌ام و در روزهای آینده به اتریش، اسلواکی و مجارستان خواهم رفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.