علیرغم ظرفیت‌های موجود، GDP استان مرکزی پایین است

خبرآنی/مرکزی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه علیرغم رتبه های قابل توجه استان مرکزی در شاخص های صنعتی، GDP (تولید ناخالص داخلی) این استان پایین است، گفت: برای رساندن GDP استان به ۴ باید برنامه عملیاتی و قابل اجرا تدوین شود.

علی جودکی ۸ خرداد در پیش نشست حکمرانی متعالی در حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اساس حکمرانی تقاوت جدی با حکومت دارد و سیاست های حکومت به معنای حکمرانی نیست، آنچه در پایه، حکومت را نشان می دهد اصول حکمرانی حکومت است.

وی افزود: اساسا حکمرانی سیاست های ملموسی است که برای انجام امور اتخاذ می شود، حکمرانی در طول تاریخ به انواع مختلف اعمال شده است، در اصول حکمرانی خوب، مشارکت حرف اول را می زند و مشارکت، خرد جمعی را بهمراه دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه شاخصه های صنعتی، استان مرکزی در صنایع مادر و تنوع تولید کالا رتبه اول و در مجموع صنایع رتبه سوم تا چهارم را دارد، همچنین در حوزه معدن، از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور ۳۸ ماده در معادن استان وجود دارد.

جودکی ادامه داد: با وجود بهره مندی از این شاخص ها، GDP استان پایین و میزان آن ۲.۳ دهم درصد است که باید این عدد افزایش پیدا کند. در خوشبینانه ترین حالت، برنامه ششم در استان به میزان ۲۶ درصد اجرایی شده که نشان می دهد نقص در کار وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حکمرانی متعالی بدون برنامه عملیاتی امکان ندارد، گفت: برای رساندن GDP استان به ۴ باید برنامه عملیاتی و قابل اجرا تدوین شود.

وی با اشاره به نقدهای جدی مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی و بازرگانان گفت: اگر بتوان در سلسله نشست ها، برنامه مدون ارائه کرد می توان گفت یک گام به جلو برداشته ایم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.