تاکید وزیر ارتباطات بر تبلیغ و ترویج قابلیت اتصال پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قابلیت اینترکانکشن تا حدود هفت ماه آینده در اروپا و برای همه سکوها و پلتفرم‌های جهانی اجباری می‌شود، گفت: ما این کار را برای اولین بار انجام دادیم و اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج این موضوع جهت معرفی به مردم وجود دارد.

به گزارش خبرآنی، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درباره میزان استقبال از قابلیت اینترکانکشن میان پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: قابلیت اتصال متقابلی که بین پیام‌رسان‌ها راه اندازی شده، بسیار خوب است و در کلاس جهانی، اتحادیه اروپا آن را به قانون تبدیل کرده است.

وی افزود: اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج وجود دارد که این قابلیت به مردم معرفی شود و گفته شود نیاز ندارند برای ارتباط چند پیام‌رسان را نصب کنند، بلکه هر پیام‌رسانی که بیشتر استفاده دارند را نصب می‌کنند و هر کسی که با آنها کار داشته باشد، از طریق سایر پلت‌فرم‌ها و با استفاده از این قابلیت می‌تواند به آنها پیام بفرستد.

زارع پور گفت: حتی در قدم بعد به دنبال  ایجاد کانال و گروه هستیم. به صورت کلی قابلیت خوبی است که مردم بشناسند و استفاده کنند.

نزدیک به ۹۲ درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته هم اظهار کرد: از همه عزیزانی که برای این‌ نمایشگاه زحمت کشیدند تشکر میکنیم، ان‌شاالله این نمایشگاه نقطه عطفی در حوزه پست باشد.

وی افزود: بحث کسب و کارهای اینترنتی در کشور شاید زودتر از سایر کشورها شروع شد و رونق گرفت. برای اینکه به جایگاه خوبی در اقتصاد دیجیتال برسیم، به مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن زیرساخت است که بخشی به ما و به دیگر بخش‌ها مرتبط است. یکی از اقدامات گفته شده زیرساخت است که الحمدلله ما در روستا و شهر کشورمان دسترسی به اینترنت وجود دارد و نزدیک به ۹۲ درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.