صعود نفت در پی توافق سران آمریکا

قیمت نفت پس از این که سران آمریکا درباره سقف بدهی، به توافق رسیدند تا از نکول احتمالی بزرگترین اقتصاد و مصرف کننده نفت در جهان اجتناب شود، در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره، رشد قیمت را محدود کرد.

به گزارش خبرآنی، بهای معاملات نفت برنت با ۶۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۵ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. انتظار می‌رود حجم معاملات در روز دوشنبه به دلیل تعطیلات در آمریکا و انگلیس، کاهش داشته باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توافق برای تعلیق سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری و محدود کردن هزینه دولت در دو سال آینده را نهایی کردند. هر دو طرف روز یکشنبه ابراز اطمینان کردند که اعضای حزب دموکرات و جمهوریخواه برای حمایت از این توافق، رای خواهند داد.

رسیدن به این توافق و اجتناب از ریسک نکول بدهی آمریکا، ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت و تقاضای آنها برای دارایی‌های پرریسکی مانند کالاها را تجدید کرد. تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: توافق بدهی، به دارایی‌های پرریسک از جمله نفت خام، فرصت صعود داد.

نفت برنت و شاخص نفت آمریکا هفته گذشته بیش از یک درصد رشد کردند که دومین رشد هفتگی متوالی بود. قیمتها پس از آن افزایش یافت که مذاکرات پیرامون سقف بدهی آمریکا پیشرفت کرد و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به فروشندگان استقراضی بازار نفت هشدار داد. بعضی از سرمایه‌گذاران، هشدار وزیر انرژی عربستان سعودی را به عنوان سیگنالی از احتمال تصمیم اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید تفسیر کرده بودند. اما اظهارات الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و منابع آگاه در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس نشان داد مسکو تمایل دارد حجم تولید نفت این گروه بدون تغییر حفظ شود زیرا از قیمت و سطح تولید فعلی رضایت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند روند افزایشی که نفت تحت تاثیر توافق سقف بدهی پیدا کرده است، موقتی باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

توافق آمریکا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.