فساد سیسی به آمریکا رسید؛ تحقیق درباره هدایای دولت مصر به سناتور منندز

شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» با انتشار گزارشی اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا هدایای گران‌قیمتی از سوی دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به رئیس کمیته روابط خارجی سنا و همسرش ارائه شده است یا خیر؟

به گزارش خبرآنی، این شبکه اعلام کرد که باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا یک خودروی لوکس مرسدس و یک آپارتمان مجلل در واشنگتن دی سی و علاوه بر آن همسرش نیز جواهرات و پول به دست آورده‌اند.

"ان بی سی" آمریکا افزود، بازرسان وزارت دادگستری کشور می‌خواهند بدانند که این هدایا به ارزش ده‌ها هزار دلار از سوی مالک یا شرکای شرکت مصری "اس ای جی حلال" است یا خیر؛ شرکتی که برنده یک قرارداد انحصاری بحث برانگیز برای صدور گواهینامه گوشت حلال با دولت مصر شد. هرچند مسؤولان وزارت کشاورزی آمریکا طی شکایتی اعلام کردند که این شرکت تجربه کافی در این زمینه ندارد.

این شبکه اعلام کرد، سناتور منندز مدعی است وزارت دادگستری آمریکا مدارکی دال بر محکومیت وی پیدا نمی‌کند؛ اما دادستان کل ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک در کنار ماموران FBI و تحقیقات جنایی در اداره مالیات در حال بررسی این مساله هستند که آیا سناتور و همسرش هدایایی به شکل نادرست از مالک یا شرکای این شرکت مصری دریافت کرده‌اند یا خیر و آیا سناتور در ازای آن اقدامی انجام داده است یا خیر؟

سناتور دموکرات منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در نظارت بر کمک میلیاردها دلاری به مصر مشارکت و فعالیت دارد.

چاک روزنبرگ، تحلیلگر حقوقی NBC گفت: "روشن است که شاکیان می‌خواهند بدانند که آیا در ازای انجام یک اقدام رسمی، پول، آپارتمان و اتومبیل به سناتور یا یکی از نزدیکان او داده شده است؟

منابع آگاه به این شبکه گفتند که بازرسان جنایی در اداره مالیات در حال بررسی این موضوع هستند که آیا هدایای ادعایی در اظهارنامه مالیاتی توسط سناتور و همسرش به درستی تفسیر شده است یا خیر.

طبق قوانین سنا، هدایای ارائه شده به اعضای این مجلس یا نزدیکان آنها زمانی صرفا یک هدیه محسوب می‌شود که عضو سنا با دلیل اعلام کند که این هدیه به دلیل موقعیت رسمی داده شده است.

سخنگوی منندز از اظهارنظر درباره اینکه سناتور یا همسرش مرسدس بنز، پول یا جواهرات از IS EG Halal یا شرکای آن دریافت کرده‌اند، خودداری کرد.

در سال ۲۰۱۹ شرکت IS EG Halal یک قرارداد انحصاری با دولت مصر برای صدور گواهی صادرات گوشت حلال در سراسر جهان به دست آورد.

دولت مصر بلافاصله هفت شرکت قدیمی را در سراسر جهان راه اندازی کرد و این شرکت‌ها میلیون‌ها دلار در تجارت خود به نفع شرکت Edgewater ضرر کردند که مدیریت آن را یک مسیحی برعهده داشت و او در صدور گواهینامه اسلامی واردات و صادرات بین‌المللی گوشت تجربه کمی داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.