روسیه، ژاپن را متهم کرد

روسیه دولت ژاپن را به "گمان‌زنی بدبینانه و بی‌پایه و اساس" درباره "تهدید هسته‌ای که مسکو ایجاد می‌کند"، متهم کرد و قول داد به جدیدترین تحریم‌های ژاپن پاسخ دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این واکنش در پی اظهارات روز جمعه هیروکازو ماتسونو،‌ دبیرکابینه ژاپن است که گفته بود، دولت توکیو تحریم‌هایی جدید را علیه مسکو و پس از آن وضع کرده که نشست گروه هفت در توکیو نسبت به تشدید اقدامات تنبیهی علیه مسکو بابت حمله به اوکراین توافق کرده است.

این مقام ژاپنی همچنین طرح روسیه را در استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس محکوم کرده و گفته بود، این مساله می‌تواند بر شدت تنش در منطقه بیفزاید و اینکه ژاپن هرگز تهدید اتمی روسیه را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اظهارات از سوی این مقام ژاپنی اعلام کرد، در حال ارزیابی اجرای تحریم‌های ژاپن بر امنیت ملی و اقتصاد روسیه است و "اقدامات نامشروع" توکیو را بی پاسخ نمی‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین به آنچه که ژاپن آن را باج خواهی اتمی روسیه خواند، اعتراض کرد و ادامه داد: تمایل به نسبت دادن هدف غیر مشهود استفاده از تسلیحات هسته‌ای در رابطه با رویدادهای اوکراین به روسیه چیزی بیش از حدس و گمان بدبینانه و بی پروا نیست.

اوایل روز شنبه نیز روسیه انتقادها از سوی جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا را را درباره طرح مسکو در استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس رد کرده و گفت: واشنگتن چندین دهه است که چنین تسلیحاتی را در اروپا مستقر کرده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین به توکیو تاکید کرد تا نگرانی مشابهی به تسلیحات اتمی آمریکا در اروپا هم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

روسیه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.