حمایت از هوشمندسازی خودرو/ امکان طراحی برد و نرم‌افزارهای موبایل

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از امکان طراحی برد و نرم افزارهای موبایل خبر داد و گفت: از سال پیش بحث هوشمندسازی خودرو به عنوان یک لاین ویژه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تعریف شده تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت خودروهای پاک‌تر الکتریکی برویم.

به گزارش خبرآنی، محسن نادری منش در نشست خبری اظهار کرد: صنایع الکترونیک و مخابرات بیشترین ضمانت نامه را از این صندوق دریافت کرده‌اند. همچنین زیست فناوری، هوا فضا و غیره در سال‌های اخیر به صنایع پیشرفته اضافه شده و رشد داشتند.

وی افزود: درباره استان‌ها نیز در سال‌های اخیر به واسطه وجود تقاضا، بیش از ۸۰ درصد تسهیلات و ضمانت نامه‌ها به بنگاه‌های تهران ارائه می‌شد، اما از دو سال پیش قرار شد تمرکز زدایی شود و نمایندگی‌ صندوق در صمت استان‌ها فعال شد. الان صندوق در ۱۱ استان فعال است و امسال برنامه برای اضافه شدن در 5 استان نیز وجود دارد . تسهیلات در هر استان متناسب با پتانسیل استان‌ها پرداخت خواهد شد. در حال حاضر سهم تهران از ۸۰ به ۶۰ درصد رسیده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول خراسان رضوی، فارس، یزد و آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین درخواست تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را داشتند.

نادری منش با بیان اینکه سقف تسهیلات سال گذشته پنج میلیارد تومان بود، اما امسال به ۲۵ میلیارد تومان رسیده، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این رقم را به ۵۰ میلیارد تومان برسانیم. سقف ضمانت نامه در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان است. سال گذشته میزان تسهیلات و ضمانت نامه‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شد.  در اصل سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه پرداخت شد.

وی درباره سهم خودرو از صندوق نیز گفت: از سال پیش بحث هوشمندسازی خودرو به عنوان یک لاین ویژه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تعریف شده است. همچنین سال گذشته حمایت‌های خاص در الکترونیک خودرو انجام شد و امسال هم در حوزه قطعات برنامه‌ریزی شده که جزو مواد پیشرفته است. البته امسال طرح هوشمندسازی هم در دستور کار قرار دارد تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت خودروهای پاک‌تر الکتریکی برویم.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.