احداث 28 مجموعه پارکینگ عمومی در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، آیین ساخت پارکینگ طبقاتی در بیمارستان دکتر شریعتی با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک، مجتبی شفیعی؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری آغاز شد.

شفیعی درباره مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: در برنامه توسعه پارکینگ‌های طبقاتی 28 پارکینگ در دست ساخت، طراحی یا تحویل زمین است. از این مقدار، 5 واحد در حال ساخت، 11 واحد در حال تحویل زمین است که این دو واحد یعنی پارکینگ بیمارستان شریعتی و امام خمینی(ره) در این دسته جای می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت:  بیمارستان شریعتی یکی از مشکلات و گره‌های ترافیکی منطقه است که کل منطقه را درگیر می‌کند. درواقع به دلیل کسری پارکینگ و عدم وجود پارکینگ عمومی مردم دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق توافق با بیمارستان قطعه‌ای از زمین داخل بیمارستان به متراژ تقریبی 24 هزار متر مربع زیربنا؛ برای 650 متر پارکینگ به صورت سازه ثابت و یا به صورت مکانیزه،  بنا بر دستور شهردار تهران، حدود 1600 واحد 8 طبقه تحویل شهرداری تهران شد.

شفیعی با بیان اینکه تعداد محدودی از این پارکینگ‌ها در اختیار پرسنل بیمارستان و مابقی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: همچنین مدیریت بیمارستان امام خمینی(ره) در خیابان قریب اقدام به ساخت پارکینگ در 51 هزار متر مربع زیربنا کرده بود. این پارکینگ در 12 طبقه طراحی شده است که 6 طبقه منفی آن را بیمارستان زیرسازی کرده و مابقی ساختمان و تاسیساتی که باقی مانده مانند سیستم اطفا حریق را ما تکمیل می‌کنیم.

شفیعی گفت: پارکینگ این بیمارستان 1500 واحد دارد و حدود 400 واحد در اختیار پرسنل بیمارستان قرار می‌گیرد. در مجموع 3 بیمارستان دیگر یرای تحویل در برنامه داریم که برای تحویل زمینشان توافق صورت گرفته است. مابقی پارکینگ‌های در دست ساخت مناطق تهران در مجموع 10 هزار و 531 واحد پارکینگ بر اساس طراحی اولیه است که به فضای پارک پایتخت اضافه می‌‌شود. منابعی که برای این 28 مجموعه پارکینگ در نظر گرفته شده 4 هزار و 300 میلیارد تومان است که از محل منابع کسری پارکینگ در حوزه شهرسازی تامین شده است.

وی افزود: غیر از این 5 مورد مابقی همه زمین‌ها مربوط به شهرداری است که به صورت صددرصد عمومی استفاده می‌شود و تجاری نیست. پارکینگ‌هایی که باتوجه به کسری پارکینگ در مناطق ساخته می‌شوند، متولی بهره برداری و ساخت آنها سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد: سرعت اجرای ساخت پارکینگ مکانیزه بیشتر است. پارکینگ بیمارستان شریعتی هم طبق دستور شهردار تهران مکانیزه خواهد بود. از این 28 واحد، با توجه به مطالعات ترافیکی انجام شده، 3 پارکینگ به صورت مکانیزه است که زمان بهره‌برداری آن باتوجه به پیشرفت فیزیکی قریب به یک سال و سازه‌های ثابت 2 سال زمان می‌برد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.