بازگشت انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی به دفتر تحکیم وحدت

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، پس از بازگشت دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به دفتر تحکیم وحدت، مراسمی با حضور اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و دفتر تحکیم وحدت در دفتر این انجمن برگزار شد.

 

این مراسم با حضور بزرگخو، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، قائد‌شرف مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان و ادوار محترم دفتر تحکیم، اکبری‌اقدم مسئول نهاد رهبری دانشگاه علامه، اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه، واحدی، معاونت دانشجویی، زرگر، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی و دیگر اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد.

در این برنامه ابتدا بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت توسط بزرگخو دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی قرائت شد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق جهانی آرمان‌های انقلاب، نیاز به به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی دارد و در این مسیر بدون شک نهاد دانشگاه به عنوان مرجع آموزش نیروی انسانی، بزرگ‌ترین بار را بر روی دوش دارد.این موج فردگرایی مفرط میان دانشجویان و درخواست‌های مکرر برای خروج از کشور در حالی که به لحاظ کیفیت علمی، دانشگاه‌های ایران در جایگاه خوبی قرار دارند، تنها یک معنی دارد: شکست ایده دانشگاه غیر سیاسی! و «خدا لعنت کند آن دست‌هایی که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.»

بزرگخو افزود: دانشگاه غیرسیاسی متخصص تربیت می‌کند؛ اما تخصص متخصصانش در کشورهای غربی خرج خواهد شد. در چنین شرایطی تشکل‌ دانشجویی در مسیر تربیت نیروی متخصص متعهد که فردای فارغ‌التحصیلی به فکر حل مشکلات میهن باشد، وظیفه‌ای بس بزرگ دارد. معتقدیم در چنین شرایطی تنها راهکار بازگرداندن سنگرهایی‌ست که متاسفانه تحت حاکمیت غربگرایان به دوران جاهلی خود بازگشته‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه گفت: امروز سنگر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در حالی که روزی تحت فشار وزارت کشور و وزارت علوم دولت روحانی تبدیل به مرکز پادویی برای جریان غربگرا شده بود، به دامان جبهه انقلاب و اتحادیه انقلابی دفتر تحکیم وحدت، آن یادگار امام امت، بازگشته است و امروز دور همدیگر جمع شده‌ایم تا این بازگشت تاریخی را گرامی‌ بداریم و دوم خردادی متفاوت رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است از مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برای بازگشت این سنگر به مجموعه‌ی جبهه انقلاب قدردانی به عمل بی‌آوریم.

 اکبری اقدم، مسئول نهاد رهبری دانشگاه علامه نیز با بیان اینکه باید از انجمن علامه‌ای که اکنون به این مرحله رسیده‌است پاسداری کنید، با اشاره به این تصاویر علما، اندیشمندان و شهدای انقلاب اسلامی در دفتر انجمن تصریح کرد:  رویکردها و این جهت‌گیری‌ها، با این نوع نگاه به خوبی نشان می‌دهند طبیعتا مسیر فعالیت‌های دانشجویان عزیز آن هم در دانشگاه علامه، دانشگاه علوم انسانی می‌تواند خیلی شفاف و مشخص باشد.

قائدشرف، مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان و از اعضای ادوار دفتر تحکیم گفت: امروز دیگر تقیه در دانشگاه علامه جایز نیست. انجمن علامه باید آوانگارد جریان علوم انسانی باشد و راهی رو به جلو برای علوم انسانی بگذارد.

به گزارش خبرآنی، دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در سال 1393 در جلسه‌ای که بنابر اساسنامه انجمن، وجاهت قانونی نداشت با فشارها و نفوذ خارج از دانشگاه از اتحادیه دفترتحکیم وحدت خارج شده بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.