صاحبان کسب‌وکارهای خوزستان از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کنند

خبرآنی/خوزستان دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: صاحبان کسب و کارهای خوزستان از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدمات و اصناف استفاده کنند.

محمد نجفیان در گفت و گو با خبرآنی، با اشاره به اینکه طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدمات و اصناف از ابتدای خردادماه امسال اجرایی شده است، اظهار کرد: این موضوع، فرصت مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای خوزستان جهت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای است و صاحبان این کسب و کارها از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

وی افزود: پیگیری‌های متعددی از سوی دبیرخانه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی به منظور بهره‌مندی کسب و کارها از این نوع بخشودگی‌ها انجام شده است و امیدواریم شاهد استفاده صاحبان کسب و کارهای استان از این ظرفیت باشیم.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم فعالان بخش خصوصی در خوزستان، موضوع محاسبات و جرایم بیمه تامین اجتماعی است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فرصت استفاده صاحبان کسب و کارهای مختلف از این بخشودگی، از ابتدای خردادماه تا پایان مردادماه امسال است.

نجفیان عنوان ‌کرد: تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای بخشودگی برخی از جرائم، در بهبود فضای کسب و کار با هدف کمک به تحقق شعار امسال، تاثیر مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: در صورتی‌ که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی ‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

نجفیان در پایان خاطرنشان کرد: کارفرمایان متقاضی استفاده از این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین ‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ ۳۱ مردادماه ثبت کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.