جلسه نمایندگان با مسئولان وزارت خارجه و نیرو درباره حقآبه هیرمند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی ، با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سیستان و بلوچستان و عدم پایبندی طالبان به حق‌آبه ایران گفت: معاهده‌ای بین ایران و افغانستان در سال 1351 منعقد شده که طبق بند 5 آن نباید در هیچ شرایطی آب هیرمند به سمت ایران قطع شود، در بند 9 آن هم آمده که در صورتی که دولت افغانستان تعمدا این کار را انجام دهد مرجعی را به عنوان مرجع حکمیت انتخاب کند.

وی افزود: بر اساس این معاهده وضعیت آب هیرمند کاملا مشخص شده است اما با کمال تعسف طالبان طابع قانون نیست و این معاهده که جنبه بین المللی دارد را اجرا نمی‌کند و ایران حق دارد از تمام ابزارهای بین‌المللی برای این کار استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در جلسات این هفته با حضور مسئولان وزارت خارجه و نیرو موضوع حق‌آبه هیرمند پیگیری شود.

حیدری اظهار کرد: قرار  است در این جلسه مسئولان مربوطه گزارشی از آخرین اقدامات برای پیگیری این موضوع به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهند تا در نهایت گزارشی در این زمینه تهیه و در اختیار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.