سفیر روسیه: کره شمالی مجموعه کاملی از موشک‌های بالستیک و کروز دارد

سفیر روسیه در پیونگ یانگ در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفت، کره شمالی تقریبا مجموعه کاملی از موشک‌های بالستیک و کروز ساخته، اما قصد حمله به ایالات متحده، ژاپن یا کره جنوبی را ندارد.

به گزارش خبرآنی، "الکساندر ماتسگورا" سفیر روسیه در کره شمالی همچنین ادامه داد: باید اعتراف کرد که مجموعه صنعتی و نظامی کره شمالی در ۱۰ سال گذشته به نتایج چشمگیری دست یافته است. این کشور مجموعه تقریبا کاملی از موشک‌های بالستیک و کروز را توسعه داده و ده‌ها پرتاب آزمایشی انجام داده است.

وی توسعه موشک‌های بالستیک جدید پیونگ یانگ و آزمایش‌های مداوم این کشور را نتیجه مستقیم سیاست خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ یانگ دانست و افزود: اگر تجاوز، افزایش فشار نظامی، سیاسی و اقتصادی، تلاش برای مداخله در امور داخلی و تهدید مستقیم برای از بین بردن نظام اجتماعی و سیاسی وجود نداشته باشد، رهبری کره شمالی دلیلی برای توسعه و اجرای برنامه‌های موشکی هسته‌ای در مقیاس بزرگ نخواهد داشت.

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه پیونگ یانگ فقط می‌خواهد تنها بماند؛ اما اجازه نمی‌دهد مورد توهین قرار بگیرد، گفت: البته که کره شمالی قصد حمله به آمریکا، ژاپن یا کره جنوبی، حمله به این کشورها و تغییر نظم سیاسی آنها را ندارد.

در اواسط آوریل سال جاری میلادی، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید به نام Hwansong-۱۸ با سوخت جامد را آزمایش کرد که به سمت دریای ژاپن پرتاب شد و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرد و در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد. این رزمایش نهمین پرتاب موشک‌های بالستیک در سال ۲۰۲۳ و دوازدهمین پرتاب همراه با موشک‌های کروز را رقم زد.

در سال گذشته میلادی، پیونگ یانگ ۳۷ موشک بالستیک آزمایش کرده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.