انتقاد کره‌شمالی از پیمان سه‌جانبه میان آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی

رسانه مرکزی کره شمالی امروز (پنجشنبه) از برنامه‌های کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن برای به اشتراک گذاشتن داده‌های فوری درباره پرتاب‌های موشکی پیونگ‌یانگ انتقاد و در عین حال اقدامات این سه کشور را جهت افزایش همکاری‌های نظامی، "خبیثانه" توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه مرکزی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای به نقل از کانگ جین سونگ، تحلیلگر مسائل بین‌الملل نوشت: کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن براساس پیمان مشترکی، اطلاعاتی را پیرامون پرتاب‌های موشکی کره شمالی به اشتراک می‌گذارند. این نتیحه تلاش‌های آمریکا برای شعله‌ور کردن رویارویی و افزایش حضور نظامی‌اش در منطقه توسط "ساختن ورژن آسیایی ناتو" است.

این رسانه با اشاره به نام رسمی کره شمالی افزود: این مسئله موجب شده تا کشورهای منطقه‌ از جمله جمهوری دموکراتیک خلق کره هوشیاری خود را افزایش دهند.

این اظهار نظرات پس از آن منتشر شد که رهبران کره جنوبی، آمریکا و ژاپن طی نشست گروه هفت در شهر هیروشیما ژاپن نسبت به تعمیق همکاری‌های امنیتی سه‌جانبه توافق کردند.

طبق بیانیه کاخ سفید، این کشورها در مذاکرات خود نسبت به هماهنگی‌های جدید در مواجه با "تهدیدات موشکی و هسته‌ای" کره شمالی و همچنین امنیت اقتصادی و استراتژی‌های مربوط به منطقه هند-آرام متعهد شدند.

در همین حال قرار است ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا از امروز پنج‌شنبه مانورهایی با مهمات واقعی را در نزدیکی کره‌ شمالی آغاز کنند. مانورهای امروز، اولین تمرین از پنج دور تمرینات این متحدان تا اواسط ژوئن خواهد بود که به مناسب 70 سالگی ایجاد اتحاد نظامی بین سئول و واشنگتن است. کره شمالی معمولا به چنین رزمایش‌های بزرگی از جانب کره جنوبی و آمریکا با آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی دیگر واکنش نشان داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.