آماده تکرار سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی خرم‌آباد هستیم

خبرآنی/لرستان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آماده‌ایم سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی خرم‌آباد را تکرار کنیم که ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه می‌شود.

پرویز فتاح سی و یکم اردیبهشت ماه در حاشیه آیین افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، اظهار کرد: لرستان کلاً نیروگاه نداشته است، سه سال قبل که ما با شرکت مپنا قرار داد بستیم دو واحد گازی را با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات دو سال قبل افتتاح کردیم، برای چرخه ترکیبی واحد بخار لازم بود که مجوز آب را از استان گرفتیم و توربین بخار را با مپنا قرارداد بستیم ساخت، یکی از سریع‌ترین نیروگاه‌هایی است که واحد بخار ساخته، نصب و بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان به قیمت روز برای این سه واحد ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و در تمام مراحل از ظرفیت بومی استفاده شده است.

فتاح ادامه داد: الان خرم‌آباد ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی دارد که می‌تواند تکرار شود، ما اعلام کردیم که آماده هستیم همین بسته را تکرار کنیم که ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه می‌شود که پست، زمین، مجوزات و خط انتقال آماده است نگرانی از بحث آب داشتیم که مسئولان استان بررسی و به ما اعلام کنند که اگر اجازه دادند در همینجا احداث کنیم و اگر نشد در جایی دیگر در استان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.  

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: چون سرمایه‌گذار بنیاد است نگران بودجه نیستیم، صحبت‌هایی که با مدیرعامل مپنا داشتیم کاملاً آماده هستند و چون این نیروگاه را در اولویت قرار دادند که می‌توانند نیروگاه دوم را نیز در اولویت بگذارند.  

وی افزود: الان در وقت غیر پیک مصرف یعنی پاییز به بعد این نیروگاه تمام مصرف استان را تأمین می‌کند فقط در تابستان که هوا گرم می‌شود ممکن است کم بیاورد که از نیروگاه آبی یا شبکه استفاده می‌کنند که اگر ۵۰۰ مگاوات دوم حرارتی را تکرار کنیم ۱۰۰ درصد لرستان خودکفا شده و می‌تواند به شبکه برق داده و استان‌های دیگر استفاده کنند.

فتاح بیان کرد: نیروگاه هم خودش در بهره‌برداری و احداث اشتغال‌زاست و هم برقی که به صنعت و کشاورزی می‌دهد می‌تواند اشتغال ایجاد کند، خط گاز وصل شده و خط سوخت مایع در سفر رئیس جمهور به استان تصویب شده که هنوز انجام نشده که انتظار داریم استاندار پیگیری کنند که مواقعی که در زمستان از لحاظ سوخت گاز با مشکل بر می‌خوریم بتوانیم از سوخت مایع استفاده کنیم، چراکه نیروگاه دو سوخته طراحی شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این نیروگاه در شرایط تحریم ساخته شده که نشان می‌دهد شرایط تحریم مانع و کُندی در کار ما ایجاد نکرده که لازم است به همه صنعتگران تبریک بگوییم و مسئولان استان نیز تشکر کنیم که بهانه‌ای برای ما نگذاشتند و مشکلی را سر راه نداشتیم و البته ما نیز متقابلاً همراهی کردیم.

وی افزود: علاوه بر نیروگاه در مناطق محروم لرستان مانند کوهدشت و الیگودرز حضور داریم.

فتاح تأکید کرد: عشق و علاقه ما به مردم لرستان قلبی است و اراده قلبی ما بوده که به مردم خدمت کنیم و دینی بر گردن ما بوده که لرستان را در وضعیت بهتری ببینیم.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.