نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد به نیروگاه سبز تبدیل شود

خبرآنی/لرستان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد سرسبز بوده، نیروگاه برق نیز باید سبز باشد.

سید پرویز فتاح سی و یکم اردیبهشت ماه در آیین افتتاح واحد بخار سیکل ترکیبی خرم‌آباد اظهار کرد: در مکتب ما هیچ چیزی مهم‌تر از عمل کردن به قول نیست.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن خودش خطاب به مؤمنین بر عمل به قول تأکید کرده و عمل نکردن به آن را مشمول عذاب خداوند می‌داند، مکتب ما عمل به قول و عمل صالح است.

فتاح تصریح کرد: طراحی، ساخت، نصب و بهره‌برداری این پروژه ۱۰۰ درصد به دست ایرانیان بوده که این استقلال به مفهوم واقعی است.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: جای نیروگاه خوب انقلاب شده، لرستان خرم‌آباد در یک چهارراه بوده که موقعیت استراتژیک است که برق هم به استان و هم به کشور می‌رسد.

وی افزود: نیروگاه خرم‌آباد باید سبز باشد، همه کمک کنند که نیروگاه سبز باشد و درهای آن را به روی مردم باز کنیم و به یک منطقه گردشگری برای مدارس، دانشگاه‌ها و ... تبدیل شود.

فتاح با اشاره به اینکه در احداث این نیروگاه مشارکت‌ها زیاد بود اما کار اصلی دست مپنا بوده است، تصریح کرد: وقتی پست‌های برق را می‌بینیم متوجه می‌شویم برای احداث نیروگاه کار بزرگ و برنامه‌ریزی سنگینی انجام شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه نیروگاه را زودرس افتتاح نکردیم بلکه بعد از سه ماه زیربار رفتن است، بیان کرد: این پروژه خرم‌آباد در اولویت ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: اولویت در جذب نیرو، بومی گزینی است.

فتاح تصریح کرد: برای توسعه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که دو واحد گازی و یک واحد بخار اضافه شود با کلیات طرح موافق هستیم، یک نگرانی داریم برای توسعه به آب بیشتری نیاز داریم، اگر آب منطقه‌ای اعلام کند از نظر آب مشکلی وجود ندارد ما آماده سرمایه‌گذاری هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در نیروگاه‌های دیگر در سطح کشور مشارکت کردیم، در این سه سال کاری روی زمین نمانده و آن‌ها که ما را تحریم کرده بودند ضرر کردند.

وی اضافه کرد: هرجا صنعتی را راه‌اندازی کردیم باید به اجتماع توجه داشته باشیم، ما در لرستان در دو منطقه هدف حضور داریم.

فتاح افزود: ما مسئولیت‌های ویژه‌ای داریم که باید آن‌ها را با دولت هماهنگ کنیم که چه جاهایی به کمک نیاز دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.