هشدار گوترش به رهبران گروه ۷ درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»

دبیرکل سازمان ملل از کشورهای گروه ۷ خواست تا از تقسیم جهان به بلوک‌هایی به سبک جنگ سرد که یا با آمریکا و یا با چین همسو هستند، خودداری کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از راشا تودی، همزمان با دیدار رهبران کشورهای گروه ۷ از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در شهر هیروشیما، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهای این گروه و چین خواستار "همکاری و گفت‌وگوهای فعال" درباره تغییرات اقلیمی و توسعه شد.

وی افزود: من معتقدم که جلوگیری از تقسیم جهان به دو قسمت بسیار مهم است و همچنین ایجاد پل‌هایی برای مذاکرات جدی بسیار الزامی می‌باشد.

دبیرکل سازمان ملل طی مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی کیودو همچنین بیان کرد که رهبران کشورهای گروه هفت باید مانع تقسیم جهان به بلوک‌هایی به سبک جنگ سرد شوند.

درحالیکه گوترش پیرامون مساله "تقسیم جهان" اظهار نظر کرد و بارها نسبت به این موضوع هشدار داده است، بیانیه مشترک رهبران گروه هفت که روز جمعه منتشر شد، به این مساله "تقسیم" دامن می‌زند.

این رهبران در بیانیه‌ای مشترک روسیه را به "لفاظی‌های هسته‌ای غیرمسؤولانه" متهم و مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای چین را "یک نگرانی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای" توصیف کردند.

گروه ۷ شامل ژاپن، میزبان امسال اجلاس سالانه رهبران، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا است. این بیانیه در دومین روز از نشست سه روزه سران منتشر شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه وارد هیروشیما شد تا در نشست‌های برنامه ریزی شده برای امروز (یکشنبه) شرکت کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.