آمادگی برای حضور سعودی‌ها در نمایشگاه‌های ایران/ با اروپایی‌ها مشکلی نداریم

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران می‌گوید که مانند تجربه موفق ارتباط نمایشگاهی با کشورهای عربی منطقه، ایران آمادگی دارد که در این زمینه با شرکت‌های عربستان سعودی نیز همکاری گسترده داشته باشد.

احمدرضا علایی در گفت‌وگو با خبرآنی، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته، در زمینه همکاری‌های نمایشگاهی با بسیاری از کشورهای منطقه توافق و تجربیاتی موفق را به ثبت رسانده‌ایم. کشورهایی مانند امارات متحده عربی و عمان در این سال‌ها در نمایشگاه‌های ایران حضوری موفق داشته‌اند و بسیاری از دیگر کشورهای منطقه نیز با ما مشارکت داشته‌اند. در این زمینه سیاست ما ارتباط گسترده با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در ارتباط گسترده تجاری با کشورهای همسایه بیان کرد: در کنار فعالیت‌هایی که در حوزه تجارت انجام می‌شود و در سازمان توسعه تجارت دنبال می‌شود، نمایشگاه‌ها نیز بستری بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌ها و نهایی کردن توافق‌های تجاری است و مانند سال‌های گذشته، در سال جاری نیز تلاش می‌کنیم مسیر را برای حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه‌های ایران فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که آیا مقدمات حضور شرکت‌های اروپایی نیز در نمایشگاه‌های ایران فراهم است، تصریح کرد: ما در ماه‌های گذشته ارتباطات خود در این حوزه را با اروپایی‌ها حفظ کردیم و تعاملات خوبی نیز وجود داشته است. حتی در نمایشگاه ایران اکسپو که در روزهای آینده برگزار خواهد شد نیز میزبان شرکت‌های اروپایی خواهیم بود.

علایی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، ما تعامل خود با اروپایی‌ها را حفظ کرده‌ایم و می‌توان گفت که از طرف ما خط قرمز و مشکلی وجود ندارد و برای مشارکت در نمایشگاه‌ها، با حفظ اولویت‌های اقتصادی ایران، آمادگی لازم از طرف ما وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.