ولیعهد کویت از انحلال پارلمان خبر داد

ولیعهد کویت اعلام کرد که با استناد به ماده ۱۰۷ قانون اساسی این کشور تصمیم گرفته شد مجلس الامه (پارلمان) تشکیل شده در سال ۲۰۲۰ از نظر قانونی منحل شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت النشره، مشعل الاحمد الصباح، ولیعهد کویت در سخنرانی به نیابت از نواف الاحمد، امیر این کشور که مسؤولیت‌های خود را به او واگذار کرده، اظهار کرد: بر اساس تمام آنچه اعلام شد و در راستای عمل به قانون اساسی و احترام به خواست مردم تصمیم گرفتیم مجلس الامه که ماه گذشته میلادی بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی دوباره تشکیل شده بود، با حکم دادگاه قانون اساسی و با استناد به ماده ۱۰۷ قانون اساسی منحل شود.

ولیعهد کویت در ادامه گفت: برای انتخابات سراسری جدید در ماه‌های آتی فراخوان خواهیم داد.

الصباح در ادامه گفت: دلیل انحلال مجلس الامه ۲۰۲۰ غلبه خواست مردم است که آن هم مستلزم برگزاری انتخابات جدید است و امیدوارم که کابینه جدید در این زمینه مسؤولیت پذیر باشد.

ولیعهد کویت افزود: اصلاحات سیاسی و قانونی به این دلیل است که کشور به مرحله‌ پذیرفتن شرایط و مقررات قانونی جهت جلوگیری از بروز اختلاف‌نظرها و سوء استفاده از قدرت از سوی مقامات قانون‌گذار و مسؤولان دولتی و تضمین بی‌طرفی قوه قضاییه با تقویت ساختار حاکمیتی در تشکل و صلاحیت‌های آن منتقل شود.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.