۸۰ درصد پروازها بدون تاخیر انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام به موقع ۸۰ درصد پروازها خبر داد و گفت: تنها ۲۰ درصد پروازها با تاخیر انجام‌ می‌شود.

به گزارش خبرآنی، جعفر یازرلو با اشاره به عملکرد مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی گفت: بیش از ۸۰ درصد پروازها در کشور بدون تاخیر و به موقع انجام می‌شود و تنها ۲۰ درصد پروازها با تاخیر مواجه می‌شود. یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز با همکاری تمامی بخش‌ها و دست اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی، کاهش تاخیر در پروازهاست تا بتوانیم رضایتمندی مسافران در این بخش را شاهد باشیم.

وی همچنین به ارائه گزارش عملکرد در خصوص پروازهای نوروزی پرداخت و گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹ هزار و ۶۵۰ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد که از این تعداد مجوز صادر شده، تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۱ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است. از این تعداد مجوز صادر شده سهم مسیرهای داخلی ۱۳ هزار و ۸۳۴ مجوز و مسیرهای بین‌المللی ۵۸۱۶ مجوز است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا ششم فروردین ماه در مجموع یک میلیون و ۶۷۲هزار و ۷۱۳ مسافر (اعزام و پذیرش) با ۱۳ هزار و ۶۱۱ پرواز (نشست و برخاست) جابه جا شدند. از مجموع مسافران جابه‌جاشده در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۳۰هزار و ۷۹ مسافر داخلی با انجام ۱۱ هزار و ۱۴۶ پرواز داخلی و ۳۴۲ هزار و ۶۳۴ مسافر بین المللی با انجام ۲۶۴۵ پرواز خارجی جابه‌جا شدند.

افزایش ۴۰ فرکانس پروازی در هفته بین ایران و ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از افزایش ۴۰ فرکانس پروازی به صورت هفتگی بین ایران و ترکیه خبر داده و گفت: با امضای یادداشت تفاهم جدید بین ایران و ترکیه، فرکانس پروازی بین دو کشور از ۲۲۰ پرواز هفتگی به ۲۶۰ پرواز افزایش یافت.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های حمل و نقل هوایی بین ایران و ترکیه، افزود: آموزش کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله فرودگاهی ازدیگر محورهای مورد توافق بین دو کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.