رتبه نخست استان مرکزی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل

خبرآنی/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را کسب کرده و جامعه کارگری در سال گذشته هیچ تنشی نداشته است.

فرزاد مخلص الائمه ۷ فروردین در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد که مختص افراد کم برخوردار است، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این زائرسرا در زمینی به مساحت هزار متر مربع با ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر بنا در ۱۱ طبقه در مشهد مقدس در حال ساخت است.

وی افزود: در شرایط فعلی ستون ها و سقف ها و تیغه های این زائرسرا به اتمام رسیده و امید است که با مشارکت مردم و خیرین هرچه زودتر شاهد بهره برداری از پروژه مذکور باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در راستای تحقق رشد تولید در سال ۱۴۰۲ که به عنوان فرمان مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال مطرح است، اعتقاد ما بر این است که استان مرکزی پایه های تحقق این شعار را در سال گذشته شکل داده و سال گذشته در سایه اقدامات دولت مردمی و همراهی همه بخش‌ها دستاوردهای مطلوبی کسب کرده ایم و امید است این مسیر همچنان ادامه یابد.

مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی در احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را کسب کرده و جامعه کارگری در سال گذشته هیچ تنشی نداشته است.

وی تاکید کرد: استان مرکزی موفق شد ۲۲۰ واحد راکد صنعتی را سال گذشته احیا کند و رتبه برتر کشور در این بخش را به نام خود به ثبت برساند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یک ساعت کار صنعتی معادل ارزش ۵ هزار ساعت قالیبافی است لذا برای حرکت اقتصاد و تولید باید پیشران ها حرکت کنند، نمی توان با حرکت واگن آخر صنایع را حرکت داد، بر این اساس باید پیشران های استان ظرفیت های خود را فعال کنند.

مخلص الائمه تاکید کرد: استان مرکزی در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، زیر ساخت‌ها از جمله گازرسانی به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان مرکزی همچنین در قطعه سازی خودرو رتبه‌ سوم کشور را کسب کرده و با ورود چند شرکت قطعه سازی به استان، قراردادهایی با ظرفیت های مختلف نیز منعقد شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اجرایی شدن قراردادهایی که با شرکت های مختلف از جمله هپکو و واگن سازی انجام می شود نیازمند هماهنگی همه اجزاست، بزرگترین قرارداد ماشین سازی اراک و بزرگترین قرارداد تاریخ آذرآب نیز منعقد شده است.

مخلص الائمه با اشاره به شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در این شاخص رتبه برتر را با هدف فراهم کردن بستری برای سرمایه‌گذاری کسب کرده است.

وی تاکید کرد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

استاندار مرکزی افزود: تولید کالا، رفع نقاط حادثه خیز، معدوم سازی کالای قاچاق، مدیریت هوشمند، افتتاح طرح‌های روستایی، بهسازی و لکه گیری محورهای ارتباطی، مبارزه با قاچاق کالا، فعالیت قرارگاه عفاف و حجاب، تولید واگن و محور، مدیریت بحران، پوشش بیمه روستایی و عشایری، کیفیت ارائه خدمات پستی، واکسیناسیون کرونا، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس از جمله مواردی هستند که استان مرکزی در این حوزه ها رتبه های برتر را کسب کرده است.

مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تامین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد:  استان مرکزی در سال گذشته در زمینه ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب، شناسه دار کردن لوازم یدکی و تولید انار رتبه دوم و در مبارزه با قاچاق کالا، ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن، اجرای استاندارد کالا و خدمات، جذب خیرین مدرسه ساز و جهاد آبرسانی رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مرکزی افزود: همچنین این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی  و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.

وی جهاد آبرسانی را از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم دانست و گفت: در این طرح، آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در دستور کار دولت قرار دارد و در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و در گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم را کسب کرده و در تولید لوبیا که شهرستان خمین از جمله پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی  نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، همچنین این استان در ارتقای بهره‌وری نیز رتبه هشتم کشور را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: باید با کار و خدمت صادقانه برای جبران عقب ماندگی‌ها و همچنین رشد و توسعه کشور تلاش کنیم.

وی در خصوص سیل سال گذشته در برخی مناطق و برخی استان ها گفت: استان مرکزی جزو اولین استان هایی بود که بخشی از خانه های ساخته شده در این حوزه را تحویل داده است.

مخلص‌الائمه در خصوص درآمدهای مالیاتی ملی و استانی گفت: درآمدهای ملی ۱۲۴ درصد و درآمدهای استانی ۱۰۴ درصد رشد داشته همچنین اشتغال تعهد شده ۱۱۰ درصد محقق شده که می توان آن را به ۱۲۰ درصد هم رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از سیزدهم اسفندماه تا کنون پنج نشست خدمات سفر  در استان برگزار شده و در این نشست‌ها ۹۱ مصوبه به تصویب رسید.

مرزبان افزود: اورژانس، راه و ترابری، پلیس راه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه تمام مصوبات را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: امسال ۲۰ نوروزگاه در استان مرکزی برپا و آیین استقبال در ورودی شهرها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ارسال ۹۰ هزار پیامک برای مسافران پیش بینی شده و تاکنون ۶۰ هزار پیامک برای مسافران نوروزی ارسال شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: اقامت و پذیرایی و بازدید از مراکز اقامتی استان مرکزی از بیست و پنجم اسفندماه تاکنون نسبت به سال ‌گذشته ۳۰۰ درصد و بازدید از موزه‌ها ۲۰۰ درصد افزایش یافته ‌است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.