اعتراف آمریکا به ضعف پدافند هوایی خود در سوریه

به دنبال حملات اخیر به چند پایگاه واشنگتن در شرق سوریه، یک رسانه آمریکایی اذعان کرد که سامانه‌های پدافندی مستقر در این پایگاه‌ها قادر به دفع حملات نبوده و دچار نقص هستند.

به گزارش خبرآنی، روزنامه نیویورک تایمز در این باره گزارش داد، پس از حمله به پایگاه آمریکایی در حومه دیرالزور  بررسی‌های مقامات آمریکایی حاکی از وجود نقص در سیستم پدافند هوایی مستقر در این پایگاه‌ها است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی الکترونیکی مستقر در پایگاه ائتلاف بین المللی که "RLZ" نامیده می‌شود، به طور کامل عمل نکرده است.

یک مقام آمریکایی نیز در راستای توجیه شکست سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه‌های آمریکا گفت: سیستم دفاع موشکی "Avenger" در پایگاه ممکن است در زمان حمله با مشکل تعمیر و نگهداری روبرو بوده باشد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که پایگاه‌ مذکور سامانه‌های پدافندی دیگری نیز دارد، اما آن را به طور کامل ایمن نمی‌کنند.

طبق این گزارش، مقامات آمریکا همچنین در این باره تصریح کردند: مشخص نیست مهاجمان از قبل آسیب پذیری و نقص را شناسایی کرده و عمداً از آنها استفاده کرده‌اند یا اینکه حمله به طور تصادفی با وجود مشکلاتی در سیستم پدافندی همزمان شده است.

منابع خبری بامداد شنبه از حمله موشکی به چند پایگاه آمریکا و متحدان آن در شرق سوریه خبر دادند.

طبق این گزارش، پایگاه‌های آمریکا در کرانه شرقی رود فرات و پایگاه‌های نظامی نزدیک میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو از جمله مراکزی است که هدف "ده‌ها موشک و راکت" قرار گرفت.

بنا بر اعلام یک مقام آمریکایی که با الجزیره گفت‌وگو کرده، در حملات به دو پایگاه آمریکا از موشک و پهپاد استفاده شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.