اعلام "هفته فلج" در سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که سازمان‌دهندگان جنبش اعتراضی علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی "هفته فلج" اعلام کرده‌اند که شامل تظاهرات سراسری علیه اقدام قانونی تفرقه‌انگیز است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته اورشلیم پست، این اقدام اعتراضی جدید روز جمعه اعلام شد، یک روز پس از آن که "هزاران" اسرائیلی در اعتراضات "روز فلج" به خیابان ها آمدند.

به نوشته این روزنامه، به عنوان بخشی از "هفته فلج"، مخالفان بازنگری قوه قضاییه قصد دارند در "هر مکانی" که وزرای دولت و قانونگذاران ائتلافی می روند تجمع کنند و در حضور آنها اعتراض کنند.

در اوایل این هفته، صدها فعال در خارج از اقامتگاه‌های مقامات برجسته دولت اسرائیل - از جمله وزیر گردشگری، وزیر امور یهودیان خارج نشین، وزیر حفاظت از محیط‌زیست، و وزیر جنگ و دیگران - برای اعتراض به اصلاحات قضایی تجمع کردند.

اکنون حدود ۱۱ هفته است که هزاران نفر علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کرده‌اند. پیش نویس قانون ارائه شده توسط یاریو لوین، وزیر دادگستری در ژانویه، در صورت تصویب، به طور قابل توجهی اختیارات دادگاه عالی را کاهش می دهد و به دولت اجازه می دهد تا بر روند انتصاب قضات کنترل داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.