کمک ۴۷۰ میلیون دلاری ژاپن به اوکراین

خبرگزاری ژاپنی کیودو امروز (چهارشنبه) گزارش داد، نخست‌وزیر این کشور نسبت به یک کمک بلاعوض به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار جهت بازسازی تاسیسات انرژی اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه متعهد شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه‌شنبه فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در سفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کرد. همچنین کیشیدا امروز به لهستان سفر خواهد کرد تا دیداری با رهبری این کشور داشته باشد.

براساس گزارش کیودو، ژاپن علاوه بر این کمک، تجهیزات غیرمرگباری به ارزش ۳۰ میلیون دلار از طریق صندوق ناتو به کی‌یف می‌دهد.

همچنین وزارت امور خارجه ژاپن از افزایش سطح روابط دوجانبه میان کشورش و اوکراین خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور اوکراین نشست خود را در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۳ در کی‌یف برگزار کردند. این دو رهبر با شناخت پتانسیل همکاری‌های دوجانبه تصمیم گرفتند که روابط خود را به مشارکت جهانی ویژه ارتقا دهند.

نخست‌وزیر ژاپن از رئیس‌جمهور اوکراین دعوت کرد تا در نشست گروه ۷ در هیروشیما در فرمت آنلاین شرکت کند. زلنسکی هم دعوت کیشیدا را پذیرفت. نشست گروه هفت از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ ماه مه در هیروشیما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.