السودانی: اجازه نخواهیم داد از خاک عراق برای حمله به ترکیه استفاده شود

نخست‌وزیر عراق بر وجود مشترکاتی با آنکارا تاکید کرد و گفت، اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تجاوز به ترکیه استفاده شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سومریه نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا ضمن قدردانی از اردوغان به خاطر دعوت از وی برای سفر به آنکارا گفت، روابط عمیقی میان دو کشور وجود دارد.

السودانی گفت: مذاکرات جدی و نتیجه‌بخشی با رئیس جمهوری ترکیه داشتیم که طی آن بر تحکیم همکاری در همه زمینه ها از جمله اقتصادی متمرکز بودیم.

نخست‌وزیر عراق بر وجود مشترکاتی با آنکارا تاکید کرد و گفت، کشورش اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تجاوز به ترکیه استفاده شود.

السودانی و هیئت همراه وی روز گذشته مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات ترکیه به ریاست اردوغان در آنکارا برگزار کردند.

طی این جلسه دو طرف درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و برخی مسائل و پرونده‌های مهم و راه‌های گسترش همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله آب رایزنی کردند.

السودانی بر رویکرد ثابت عراق در مخالفت با استفاده از خاک این کشور برای تجاوز به کشورهای مجاور یا خدشه‌دار کردن حاکمیت عراق تاکید کرد.

در این دیدار اردوغان نیز از همبستگی عراق با قربانیان زلزله اخیر و کمک‌های ارسال شده از سوی این کشور قدردانی کرد. وی همچنین بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق تاکید و ابراز امیدواری کرد که سفر نخست‌وزیر عراق منجر به گسترش روابط دوجانبه در راستای منافع دو ملت دوست شود.

رئیس جمهوری ترکیه گفت، از عراق انتظار دارد کشورش را از نیروهای حزب کارگران کردستان(پ ک ‌ک)که ترکیه آنها را تروریست می‌خواند پاکسازی کند.

السودانی روز سه‌شنبه در سفری رسمی به همراه هیئتی وارد ترکیه شد

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.