بشار اسد در ابوظبی: قطع روابط یک اصل نادرست در سیاست است

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با رئیس امارات تاکید کرد، قطع روابط یک اصل نادرست در سیاست است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری سانا، نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در حضور هیئت همراه دو طرف در قصر "الوطن" واقع در ابوظبی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه، نحوه تقویت آن، تحولات مثبت منطقه، اهمیت بهره‌مندی از این تحولات در راستای برقراری ثبات و نیز همکاری اقتصادی دوجانبه را بررسی کردند.

براساس این بیانیه، اسد در این دیدار مواضع امارات را همواره عاقلانه و اخلاقی دانست و گفت که این کشور در خاورمیانه نقش مثبت و کارآمدی برای برقراری روابط میان کشورهای عربی داشته است.

وی تاکید کرد، این نقش امارات با چشم‌انداز سوریه درباره لزوم تحکیم روابط دوجانبه میان کشورهای عربی با هدف اقدام عربی مشترک همسو است که منافع کشورها و ملت‌ها را محقق می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه قطع روابط یک اصل نادرست در سیاست است، گفت: عادی است که روابط بین کشورهای عربی سالم و برادرانه باشد.

اسد از محمد بن زائد و مقامات و ملت دولت امارات بابت حمایت از مردم سوریه پس از زلزله قدردانی کرد و گفت که امارات نقش کارآمدی برای عبور سوریه از این بحران ایفا کرد.

بن زاید نیز در این دیدار بر اهمیت بازگشت سوریه به محیط عربی خود و تحکیم روابط میان کشورهای عربی در راستای منافع آنها تاکید کرد و گفت، امارات در کنار سوریه است و به همبستگی و حمایت از ملت سوریه پس از جنگ و زلزله و نیز ارائه کمک‌های مختلف ادامه خواهد داد.

وی به اقلیت سوری موجود در امارات اشاره کرد و گفت که این اقلیت تاثیر ویژه و مثبتی در ساخت دولت امارات و رشد چرخه اقتصادی آن داشته است.

رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه در سفری رسمی و غیر منتظره وارد ابوظبی شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.