۱۰۱ هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند

خبرآنی/لرستان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با خبرآنی، اظهار کرد: در کشور ۱۰۱ هزار تعاونی فعال داریم، در دولت سیزدهم ۲.۵ درصد افزایش ثبت تعاونی‌ها را داشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به سکونی که در تعاونی‌ها در سنوات گذشته شکل گرفت آمار قابل توجه است ۳.۵ درصد افزایش شاغلین عضو در تعاونی‌ها را داشتیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ۱۸۱ درصد افزایش پرداخت تسهیلات و ۱۵ درصد صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌ها توسط صندوق ضمانت را داشته‌ایم.

مسکنی اضافه کرد: در آخرین افتتاحیه که ۵ شنبه گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور بود ۸۸۸ پروژه افتتاح شد که بیش از ۱۶ هزار اشتغال و فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده بودند.

وی بیان کرد: امروز در بخش تعاون یک‌میلیون و ۸۳۷ هزار نفر فرصت شغلی توسط ۱۰۱ هزار تعاونی ایجاد شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پایش تعاونی‌ها، شناسایی تعاونی‌های فعال و نیمه فعال، افزود: این کار را از طریق ظرفیت سامانه جامع تعاون انجام دادیم امروز برای اولین بار که می‌توانیم اعلام کنید که اطلاعات جی ای اسی تعاونی‌ها در کشور در یک سال گذشته جمع و مشخص شده است.

مسکنی ادامه داد: گام دوم میزان فعالیت اقتصادی آن‌ها هست که با اظهارنامه مالیاتی که آن‌ها صادر می‌کنند به‌عنوان یکی شاخص‌های فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای ارزیابی اقدام رتبه‌بندی تعاونی‌ها نیز در سال ۱۴۰۲ جز برنامه‌های است که شکل می‌گیرد و آنچه که برای ما مهم است او تی سی سامانه نقل‌وانتقال عضویت در تعاونی‌ها بوده که حکایت از فعالیت دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاخص‌هایی مختلفی برای اینکه مشخص شود فعال هستند ایجاد شده که با استفاده از بستر آی تی ارزیابی خواهند شد.

مسکنی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها، افزود: در افتتاح آخر از ۱۶ هزار فرصت شغلی نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که ۷۰ درصد آن توسط مردم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای تسهیلات در سال ۱۴۰۱ مشخص بوده ۲ هزار میلیارد تومانی در تفاهم‌نامه سه‌جانبه با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت‌نامه داشتیم که ۲۵ درصد از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قرار بوده که در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در هشتاد و سومین جلسه شورایعالی اشتغال ۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد که در سال ۱۴۰۱ عملیاتی نشد که امید می‌رود در سال ۱۴۰۲ انجام شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.