رونق صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، همکاری‌های مشترک ۴ جانبه برای تحقق تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی آغاز شد. توافقی که ارکان اصلی آن را شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف تشکیل می‌دهند.

توافق‌نامه مشترک چهارجانبه در زمینه تحول دیجیتال بین «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری»، «یک شرکت پتروشیمی»، «دانشگاه صنعتی شریف» و «یک زیست بوم نوآوری» در راستای همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، به امضا رسید.

این توافق‌نامه با هدف حل چالش‌های صنعت پتروشیمی در زمینه‌های «تحول دیجیتال»، «بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی»، «مدیریت پساب»، «فراهم سازی زمینه شناسایی مساله‌های صنعت» و «ارائه راه‌کارهای علمی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه»، منعقد شد.

امکان عقد قرارداد تولید بار اول ۹۰ میلیون دلاری برای دانش‌بنیان‌ها

حمید ذوالفقاری معاون اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به نقش معاونت در رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های این نهاد؛ قبول ریسک استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

وی افزود: معاونت علمی بر اساس ماموریت‌های اصلی خود، به طور کامل از مدیران جسور و دلسوز حمایت می‌کند و امسال با وجود تمام محدودیت ها امکان عقد قرارداد تولید بار اول به میزان ۹۰ میلیون دلار برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است.

بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد شرکت پتروشیمی، در راستای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار خود، تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال در نهاد مالی مورد توافق تامین اعتبار کند و بر اساس بند ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، این اعتبار از محل مالیات شرکت کسر خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.