تقاضا بیش از عرضه در فروش یکپارچه خودرو را پوشش می‌دهیم/ عرضه خودرو در بورس منتفی است

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، گفت: با توجه به طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی در وهله نخست ۵۰۰ هزار دستگاه خودروهای داخلی عرضه و چنانچه تقاضا بیش از تعداد خودروهای قابل عرضه باشد، از ظرفیت خودروهای تولید و فروش سال ۱۴۰۳ استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنی، منوچهر منطقی در پاسخ به این سوال که با توجه به عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو قابل عرضه در طرح یکپارچه خودروهای داخلی، بیش از این تعداد تقاضا ایجاد شود، با توجه به اینکه قرار نیست قرعه‌کشی انجام شود، تکلیف مازاد تقاضا چه خواهد شد؟ پاسخ گفت: همانطور که تاکید شده است، تقاضایی حذف نخواهد شد؛ قرعه به جهت تعیین نوبت انجام می‌شود و در صورتی که تقاضا بیش از توان تولید در سال ۱۴۰۱ (که حدودا ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو و تا ۱.۸ میلیون دستگاه هم احتمال تولید وجود دارد) باشد، از ظرفیت تولید و فروش در سال ۱۴۰۳ استفاده و نوبت افراد به آن زمان خواهد افتاد. 

وی تاکید کرد: بنابراین ممکن است نوبت تحویل به سال آینده بیفتد، در این صورت چنانچه افراد تمایل به دریافت در نوبت خود باشند، می‌توانند ادامه فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند اما اگر هم این زمان برایشان طولانی بود و تمایل به انتظار نداشته باشند، می‌توانند انصراف داده و وجه خود را برداشت کنند.

منطقی با اشاره به اینکه ابتدا عرضه خودرو در بورس از طریق مجلس منتفی شد و شورای رقابت هم حذف عرضه در بورس را اعلام کرد، گفت: بنابراین فعلاً بحث عرضه خودرو در بورس مطرح نیست.

ادامه دارد...

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.