مراکز بازسازی ذخایر آبزیان سرمایه‌های شیلات محسوب می‌شوند

خبرآنی/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه مراکز بازسازی ذخایر آبزیان سرمایه های شیلات محسوب می شوند، گف و مراکز شهید ملکی اهواز و ماهیان بومی سوسنگرد نقش بسزایی در تامین بچه ماهی مورد نیاز منابع آبی استان و همچنین حفظ و حراست از گونه های بومی برعهده دارند.

مهرداد محمدی دوست در گفت و گو با خبرآنی با اشاره به استمرار برنامه های شیلات در راستای مدیریت و بازسازی ذخایر آبزیان و بهره مندی از کلیه ظرفیت های آبی استان جهت توسعه پایدار اظهار کرد: مرحله سوم عملیات رهاسازی بچه ماهی در شهرستان اندیکا و مرحله دوم رهاسازی در سد شهیدعباسپور به میزان ۳۵۰ هزار قطعه انواع کپور ماهیان و ماهیان بومی اجرایی شد.

وی اقدامات در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل های آینده را با وجود عوامل برهم زننده اکوسیستم های طبیعی حائز اهمیت دانست و افزود: نتایج این عملیات پیوسته که همواره با نظارت های کارشناسی صورت می گیرد علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و زیست محیطی، شامل تنوع گونه ای در تور صیادان محلی نیز است.

خوزستان خاستگاه تولید کپور ماهیان است

مدیرکل شیلات خوزستان مراکز بازسازی ذخایر آبزیان را به عنوان سرمایه های شیلات یاد کرد و با اشاره به اینکه استان خوزستان خاستگاه تولید کپور ماهیان است، ادامه داد: مراکز شهید ملکی اهواز و ماهیان بومی سوسنگرد سالانه نسبت به تولید لارو و بچه ماهیان بومی و کپور ماهیان اقدام می کنند و این مراکز در تأمین بچه ماهی مورد نیاز منابع آب های داخلی استان و همچنین حفظ و حراست از گونه های بومی در منابع آبی نقش بسزایی برعهده دارند.

محمدی دوست با اشاره به مراکز بخش خصوصی تصریح کرد:  6 مرکز خصوصی بازسازی ذخایر آبزیان در استان خوزستان وجود دارد که در زمینه تولید و توزیع بچه ماهیان بین مزارع پرورشی استان و شهرهای همجوار فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.