پلتفرم کلینیک کسب و کار تعاون رونمایی شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های خدمات پشتیبانی و امور عمومی تهران از رونمایی پلتفرم کلینیک کسب و کار تعاون برای نخستین بار در کشور خبر داد و عمده ترین خدمات ارائه شده در این پلتفرم را سرمایه گذاری، حسابرسی، بیمه، مباحث حقوقی و مالی ذکر کرد.

به گزارش خبرآنی، مهدی درخشان مهر عصر امروز در مراسم رونمایی از پلتفرم کلینیک کسب و کار تعاون اظهار کرد: اتحادیه در سال ۱۳۹۷ وارد کار عملیاتی و اجرایی شد و اعلام موجودیت کرد. در سال ۱۳۹۷ سامانه‌ای را که به نوعی زیر شاخه پلتفرم کلینیک تعاون شده بود، به نام تعاون سیستم ایجاد کردیم ولی از آن سال به بعد باید در روند مدیریت خود تحول ایجاد می‌کردیم و از آن ساختار سنتی خارج می شدیم و خود را در بحث دیجیتال مارکتینگ و خدمات مدیریتی در گرایش های مختلف تعاونی به روز می کردیم. سال ۱۳۹۷ این کار را در حوزه تعاونی‌های مسکن انجام دادیم که این بخش یکی از پرمخاطب‌ترین و پرچالش‌ترین بخش های حوزه تعاون است.

وی ادامه داد: نرم افزار تعاون سیستم در حوزه تعاونی های مسکن بود که با راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون وزارت کار همزمان شد و بعد از آن به کرونا خوردیم و به حاشیه رفت ولی ما حوزه گرایش خود را هم به لحاظ موضوع و هم محتوا گسترده کردیم و از تعاونی مسکن خارج شدیم لذا پلتفرم دیگری را تحت عنوان کلینیک تعاون به وجود آوردیم و خود را با وزارت تعاون هماهنگ کردیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های خدمات پشتیبانی و امور عمومی تهران با اشاره به امکانات پلتفرم کلینیک تعاون اظهار کرد: این پلتفرم در نسخه اولیه یکسری امکانات دارد که شامل خدمات، مشاوره و آموزش می شود. در حال حاضر عمده مخاطبان ما اعضای شرکت های تعاونی هستند که نیاز دارند به سوالاتشان پاسخ داده شود و کارهایشان را برون سپاری کنند.  در پلتفرم مذکور قابلیت هایی مثل بیمه، مالیات و تنظیم دفاتر پیش بینی شده تا تعاونگران بتوانند با سهولت بیشتر امور و خدمات مورد نیاز خود را پیگیری کنند.

وی درباره اهمیت این کار گفت: سال‌های سال است که تعاونی‌ها از ضعف ارائه خدمات مالی اداری، حقوقی حسابداری و حسابرسی رنج می‌برند. مشترک بودن وظیفه ارائه خدمات بین دولت و اتحادیه های تعاونی باعث شد که در سالهای گذشته هیچ یک از طرفین خود را ملزم به رفع این مسأله ندانند و احساس مسئولیت اتحادیه ما و بررسی شرایط موجود باعث شد که امروز شاهد رونمایی از کلینیک کسب و کار تعاونی در کشور باشیم.

به گفته درخشان مهر این رویداد تا این لحظه بدون دریافت هیچگونه کمک مالی از نهادها یا سازمان های دولتی صورت گرفته و در صورت برخورداری از بودجه‌های دولتی در جهت ارائه خدمات ارزان و حتی رایگان تعاونگران اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر سیاست دولت در مسیر کوچک‌سازی و لزوم رشد و نهادینه سازی نهادهای مردمی از جمله اتحادیه‌های تعاونی در مسیر ارائه خدمات بهتر به تعاونی‌ها اظهار کرد: نظارت بر تعاونی‌های دارای موضوع فعالیت مشابه نیز از وظایف اتحادیه هاست که متاسفانه تا به امروز مورد توجه حاکمیت قرار نگرفته است.

درخشانی مهر ابراز امیدواری کرد: اتحادیه‌های بخش در این مسیر نیز حرکت کرده تا با ایجاد مکانیسم صحیح اعتماد جامعه بیش از پیش به این بخش اقتصادی جلب شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های خدمات پشتیبانی و امور عمومی تهران جمع آوری سرمایه‌های خرد، توانمندسازی افراد، ایجاد اشتغال فراوان و توجه به شبکه سازی تعاونی‌ها را از مهم ترین و کاربردی ترین کارکردهای تعاونی در کشور به شمار آورد و گفت: کلینیک تعاون به صورت یک اپلیکیشن موبایل به عنوان رابط کاربری با جامعه هدف طراحی شده و امکان ارائه خدمات گسترده را در زمینه‌های حقوقی، مالی، اداری، سرمایه‌گذاری، پشتیبانی، کسب و کار، بیمه، روابط کار، آموزش و توانمندسازی در سطوح مختلف با استفاده از تکنولوژی روز فراهم می‌کند.

درخشانی مهر افزود: این کلینیک امکانی برای حضور همه متخصصین و مشارکت مدیران و اعضا و سهامداران بنگاه‌های اقتصادی به ویژه بخش تعاون در مسیر ارائه خدمات بهتر، کاهش هزینه ها و ایجاد ایده آل های فعالان اقتصادی کشور خواهد بود. تعاونگران می توانند با مراجعه به تارنمای اتحادیه خدمات پشتیبانی اداری و مالی استان تهران به نشانی http://www.unionsesupu515455.ir  اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.